Programul de studii universitare de licenţă are ca obiective de formare să pregătească specialişti în domeniul Management care să fie capabili să:
manifeste preponderent abilităţi şi deprinderi compatibile cu ceea ce este reprezentativ, nou şi dinamic în actuala economie şi cu ce ceea ce se prefigurează ca evoluţie viitoare;
deţină capacitatea de a evidenţia viziuni moderne şi flexibile privind rolul specialistului în lumea afacerilor, în relaţiile dintre întreprindere şi mediul său extern, în analiza şi previziunea fenomenelor economice importante, a cerinţelor pieţei actuale şi potenţiale;
deţină capacitatea de a promova şi dezvolta proiecte proprii în care componentele de noutate şi satisfacerea cerinţelor pieţei să fie predominante;
deţină capacitatea de a manifesta disponibilitatea de a-şi perfecţiona pregătirea şi de a accede, pe bază de rezultate concrete şi competenţă, de la funcţiile de execuţie la cele de analiză şi conducere, contribuind astfel în mai mare măsură la realizarea şi la creştere performanţei organizaţiilor din care fac parte;
stăpânească un limbaj economic care să le ofere capacitatea de a comunica în scris şi verbal în limba română şi într-o limbă de circulaţie internaţională;
utilizeze calculatorul în lucrări specifice programului de studiu;
stăpânească metodele şi tehnicile de execuţie specifice programului de studiu;
abordeze interdisciplinar şi comparativ problemele din domeniile şi direcţiile economice, contribuind pe această cale la ridicarea nivelului calitativ al viitorilor salariaţi din firme;
identifice activităţile din cadrul organizaţiei şi să stabilească succesiunea şi durata acestora în vederea elaborării structurilor organizatorice;
să-şi dezvolte capacitatea de analiză şi sinteză a datelor şi informaţiilor din diverse surse alternative din literatura de specialitate în vederea formulării de argumente, decizii şi demersuri concrete;
să-şi formeze abilităţi privind managementul informaţiei şi al documentelor specifice diferitelor activităţi din mediul economic;
să-şi dezvolte capacitatea de a lucra în echipă în vederea soluţionării unor studii de caz şi elaborării unor proiecte;
să-şi formeze abilitatea de a lucra într-un context internaţional având în vedere integrarea şi globalizarea tot mai evidentă a diverselor domenii;
să-şi dezvolte capacitatea de adaptare la noi situaţii.
Analizează procese de afaceri (Studiază contribuția proceselor de lucru la obiectivele comerciale și monitorizează eficiența și productivitatea acestora);
Definește standardele organizaționale (Redactează, pune în aplicare și promovează standardele interne ale întreprinderii ca parte a planurilor de afaceri pentru operațiunile și nivelurile de performanță pe care întreprinderea intenționează să le realizeze);
Stabilește obiective de asigurare a calității (Definește obiective și proceduri de asigurare a calității și asigură menținerea și îmbunătățirea continuă a acestora prin revizuirea obiectivelor, a protocoalelor, a materialelor, a proceselor, a echipamentelor și a tehnologiilor pentru standardele de calitate);
Identifică acțiuni de îmbunătățire (Realizează posibile îmbunătățiri în ceea ce privește procesele pentru a mări productivitatea, a îmbunătăți eficiența și a optimiza procedurile);
Identifică îmbunătățiri ale procesului (Identifică posibile îmbunătățiri ale performanței operaționale și financiare);
Gestionează acțiuni corective (Pune în aplicare acțiuni corective și planuri de îmbunătățire continuă din auditurile interne și de la terți, astfel încât să se respecte indicatorii de siguranță și de performanță ai calității din sectorul alimentar, cu respectarea termenelor convenite);
Conduce optimizarea proceselor (Conduce optimizarea proceselor prin utilizarea de date statistice. Proiectează experimente pe linia de producție și modele de control al proceselor funcționale);
Adaptează prioritățile (Adaptează prioritățile rapid ca răspuns la circumstanțe care se schimbă frecvent. Evaluează în mod continuu sarcinile și răspunde la cele care necesită o atenție suplimentară. Prevede și încearcă să evite situațiile de criză);
Aplică managementul schimbării (Gestionează dezvoltarea în cadrul unei organizații prin anticiparea schimbărilor și luarea deciziilor manageriale pentru a se asigura că membrii implicați sunt cât mai puțin afectați);
Gestionează obiectivele pe termen mediu (Monitorizează calendarele pe termen mediu cu estimările bugetare și reconcilierea trimestrială);
Raportează cu privire la administrarea generală a unei afaceri (Elaborează și prezintă rapoarte periodice privind operațiunile, realizările și rezultatele obținute, într-o anumită perioadă, în fața directorilor de rang superior și a administratorilor);
Analizează procese de producție în vederea îmbunătățirii (Analizează procese de producție în vederea realizării de îmbunătățiri. Efectuează analize în vederea reducerii pierderilor de producție și a costurilor generale de fabricație);
Gestionează schimburile de tură (Planifică și supervizează în timp util schimburile de tură și activitățile conexe, pentru a executa cu succes programul de producție solicitat);
Oferă consultanță cu privire la îmbunătățirile în materie de eficiență (Analizează informațiile și detaliile proceselor și produselor pentru a oferi consiliere cu privire la posibile îmbunătățiri ale eficienței care ar putea fi puse în aplicare și care ar însemna o valorificare a resurselor);
Coordonează o echipă (Asigură canale de comunicare clare și eficace la nivelul tuturor departamentelor în cadrul organizației și al funcțiilor de sprijin, atât pe plan intern, cât și pe plan extern, asigurându-se că echipa este conștientă de standardele și obiectivele departamentului/unității comerciale. Pune în aplicare procedurile disciplinare și de arbitraj, astfel încât să se asigure realizarea în mod consecvent a unei abordări echitabile și coerente în ceea ce privește gestionarea performanței. Acordă asistență în procesul de recrutare și gestionează, formează și motivează angajații pentru a-și atinge/depăși potențialul, prin utilizarea de tehnici eficace de gestionare a performanței. Încurajează și dezvoltă o etică de echipă în rândul tuturor angajaților);
Motivează angajații (Comunică cu angajații pentru a se asigura că ambițiile lor personale sunt conforme cu obiectivele comerciale și că aceștia acționează pentru a le aduce la îndeplinire);
Manifestă un comportament de încredere (Procedează astfel încât să câștige încrederea altor persoane);
Încurajează echipele în ceea ce privește îmbunătățirea continuă (Abilitează echipele pentru a identifica posibilitățile de îmbunătățire continuă și ulterior conduce procesul pentru îmbunătățirea rezultatelor);
Ține legătura cu managerii (Asigură legătura cu personalul de conducere din alte departamente, garantând servicii și o comunicare eficientă, și anume vânzări, planificare, achiziționare, comercializare, distribuție și elemente tehnice);
Consultă surse de informare (Consultă sursele de informare relevante pentru a găsi o sursă de inspirație, pentru a se educa cu privire la anumite subiecte și pentru a obține informații de context);
Realizează analize de date (Culege date și statistici în vederea testării și evaluării pentru a genera afirmații și previziuni de tipare, cu scopul de a descoperi informații utile în procesul de decizie);
Analizează factorii interni ai societăților (Cercetează și înțelege diferiți factori interni care influențează funcționarea întreprinderilor, cum ar fi cultura, fundația strategică, produsele, prețurile și resursele sale disponibile);
Identifică necesarul de resurse umane (Stabilește numărul de angajați necesari pentru realizarea unui proiect și alocarea acestora în cadrul echipei de creație, producție, comunicare sau administrare);
Gestionează resurse (Gestionează personal, utilaje și echipamente în vederea optimizării rezultatelor producției în conformitate cu politicile și planurile societății);
25. Programează producția (Programează producția care vizează rentabilitatea maximă, menținând, în același timp, indicatorii cheie de performanță ai societății în materie de costuri, calitate, servicii și inovare);
26. Evaluează calitatea serviciilor (Testează și compară diferitele bunuri și servicii pentru a le evalua calitatea și pentru a oferi informații detaliate consumatorilor).
Utilizează software de comunicare și colaborare (Utilizează instrumente și tehnologii digitale simple pentru a comunica, a interacționa și a colabora cu ceilalți);
Lucrează ȋn echipe (Lucrează cu încredere în cadrul unui grup, fiecare făcându-și partea lui în serviciul întregului);
Gândește analitic (Gândește folosind logica și raționamentul pentru a identifica punctele tari și punctele slabe ale soluțiilor alternative, concluziilor sau abordărilor problemelor);
Gândește holistic (Ia în considerare consecințele indirecte și pe termen lung în planificarea și luarea deciziilor. Ține cont de efectele asupra altor persoane, procese și asupra mediului și le include în planificarea proprie);
Organizează informații, obiecte și resurse (Înțelege sarcinile care îi revin și procesele aferente. Organizează informații, obiecte și resurse prin metode sistematice și în conformitate cu anumite standarde și asigură gestionarea sarcinii);
Gândește în mod creativ (Generează idei noi sau le combină pe cele existente pentru a dezvolta soluții inovatoare și noi);
Lucrează în mod organizat (Rămâne concentrat în orice moment asupra proiectului în cauză. Organizează, gestionează timpul, planifică, programează și respectă termenele);
Aplică cunoștințe în domeniul științelor sociale și umaniste (Demonstrează o înțelegere a naturii, a pluralității și a funcției grupurilor sociale și politice, precum și a relației acestora cu dimensiunea socioeconomică a societății. Înțelege rolul și locul indivizilor în societate).