Programul de studii universitare de licenţă Economia Comerţului, Turismului şi Serviciilor are ca obiective de formare să pregătească specialişti în domeniul Administrarea Afacerilor care să fie capabili să:
manifeste preponderent abilităţi şi deprinderi compatibile cu ceea ce este reprezentativ, nou şi dinamic în actuala economie şi cu ce ceea ce se prefigurează ca evoluţie viitoare;
deţină capacitatea de a evidenţia viziuni moderne şi flexibile privind rolul specialistului în lumea afacerilor, în relaţiile dintre întreprindere şi mediul său extern, în analiza şi previziunea fenomenelor economice importante, a cerinţelor pieţei actuale şi potenţiale;
deţină capacitatea de a promova şi dezvolta proiecte proprii în care componentele de noutate şi satisfacerea cerinţelor pieţei să fie predominante;
deţină capacitatea de a manifesta disponibilitatea de a-şi perfecţiona pregătirea şi de a accede, pe bază de rezultate concrete şi competenţă, de la funcţiile de execuţie la cele de analiză şi conducere, contribuind astfel în mai mare măsură la realizarea şi la creştere performanţei organizaţiilor din care fac parte;
stăpânească un limbaj economic care să le ofere capacitatea de a comunica în scris şi verbal în limba română şi într-o limbă de circulaţie internaţională;
utilizeze calculatorul în lucrări specifice programului de studiu;
stăpânească metodele şi tehnicile de execuţie specifice programului de studiu;
abordeze interdisciplinar şi comparativ problemele din domeniile şi direcţiile economice, contribuind pe această cale la ridicarea nivelului calitativ al viitorilor salariaţi din firme;
identifice activităţile din cadrul organizaţiei şi să stabilească succesiunea şi durata acestora în vederea elaborării structurilor organizatorice;
să-şi dezvolte capacitatea de analiză şi sinteză a datelor şi informaţiilor din diverse surse alternative din literatura de specialitate în vederea formulării de argumente, decizii şi demersuri concrete;
să-şi formeze abilităţi privind managementul informaţiei şi al documentelor specifice activităţilor din sfera comerţului, turismului şi serviciilor;
să-şi dezvolte capacitatea de a lucra în echipă în vederea soluţionării unor studii de caz şi elaborării unor proiecte propuse în turism;
să-şi formeze abilitatea de a lucra într-un context internaţional având în vedere integrarea şi globalizarea tot mai evidentă a diverselor domenii;
să-şi dezvolte capacitatea de adaptare la noi situaţii.
Analizează cerințe de afaceri (Studiază nevoile și așteptările clienților cu privire la un produs sau serviciu pentru a identifica și a soluționa inconsecvențele și dezacordurile posibile ale părților interesate implicate);
Analizează contextul unei organizații (Studiază mediul extern și intern al unei organizații, identificând punctele forte și punctele slabe, pentru a oferi o bază pentru strategiile societății și pentru planificare ulterioară);
Analizează factorii externi ai societăților (Efectuează activități de cercetare și analiză a factorului extern care ține de întreprinderi, cum ar fi consumatorii, poziția pe piață, concurenții și situația politică);
Analizează factorii interni ai societăților (Cercetează și înțelege diferiți factori interni care influențează funcționarea întreprinderilor, cum ar fi cultura, fundația strategică, produsele, prețurile și resursele sale disponibile);
Analizează obiectivele de afaceri (Studiază datele în conformitate cu strategiile și obiectivele de afaceri și realizează planuri strategice atât pe termen scurt, cât și pe termen lung);
Analizează performanța financiară a unei societăți (Pe baza conturilor, a registrelor, a situațiilor financiare și a informațiilor externe ale pieței, analizează performanța financiară a întreprinderii pentru a identifica acțiuni de îmbunătățire care ar putea determina creșterea profitului);
Analizează planuri de afaceri (Analizează declarațiile oficiale ale întreprinderilor care își prezintă obiectivele de afaceri și strategiile pe care acestea le-au implementat pentru a le îndeplini, pentru a evalua fezabilitatea planului și a verifica dacă întreprinderea este capabilă să îndeplineasca cerințele externe, cum ar fi rambursarea unui împrumut sau recuperarea investițiilor);
Analizează procese de afaceri (Studiază contribuția proceselor de lucru la obiectivele comerciale și monitorizează eficiența și productivitatea acestora);
Coordonează alinierea eforturilor în scopul dezvoltării afacerii (Sincronizează eforturile, planurile, strategiile și acțiunile desfășurate în departamentele societăților în vederea creșterii întreprinderilor și a cifrei lor de afaceri. Menține dezvoltarea economică drept rezultat final al oricărui efort al societății);
Desfășoară cercetare calitativă (Colectează informații relevante prin aplicarea metodelor sistematice, cum ar fi interviurile, grupurile de reflecție, analiza textului, observațiile și studiile de caz);
Desfășoară cercetare cantitativă (Execută o investigație empirică sistematică a fenomenelor observabile prin tehnici statistice, matematice sau de calcul);
Ia decizii comerciale strategice (Analizează informațiile comerciale și consultă directorii în vederea luării de decizii într-o gamă variată de aspecte care afectează perspectiva, productivitatea și funcționarea durabilă a unei societăți. Ia în considerare opțiunile și alternativele la o provocare și ia decizii judicioase, bazate pe analiză și pe experiență);
Identifică nevoi organizaționale nedetectate (Utilizează datele de intrare colectate și informațiile obținute în urma interviurilor cu părțile interesate și analizează documentele organizatorice pentru a detecta nevoile și îmbunătățirile neobservabile la prima vedere care ar sprijini dezvoltarea organizației. Identifică nevoile organizației în ceea ce privește personalul, echipamentele și îmbunătățirea operațiunilor);
Interpretează situațiile financiare (Citește, înțelege și interpretează liniile și indicatorii-cheie din situațiile financiare. Extrage cele mai importante informații din situațiile financiare în funcție de nevoi și integrează aceste informații în elaborarea planurilor departamentului);
Oferă consiliere în ceea ce privește gestionarea personalului (Oferă consiliere personalului de conducere din cadrul unei organizații cu privire la metodele de îmbunătățire a relațiilor cu angajații, la metodele îmbunătățite de angajare și de formare a angajaților și la creșterea gradului de satisfacție a salariaților);
Oferă consultanță cu privire la îmbunătățirile în materie de eficiență (Analizează informațiile și detaliile proceselor și produselor pentru a oferi consiliere cu privire la posibile îmbunătățiri ale eficienței care ar putea fi puse în aplicare și care ar însemna o valorificare a resurselor);
Oferă consultanță financiară (Oferă consultanță și sfaturi și propune soluții legate de gestiunea financiară, cum ar fi achiziționarea de noi active, efectuarea de investitii și metode de eficientizare a taxelor);
Realizează analiza afacerii (Evaluează starea unei afaceri pe cont propriu și în raport cu domeniul de activitate competitiv, desfășoară activități de cercetare, punând datele în contextul nevoilor întreprinderii și determinând domeniile de oportunitate);
Stabilește relații de afaceri (Stabilește o relație pozitivă, pe termen lung, între organizații și părtile terțe interesate, cum ar fi furnizorii, distribuitorii, acționarii și alte părți interesate, pentru a-i informa cu privire la organizație și obiectivele ei);
Ține legătura cu managerii (Asigură legătura cu personalul de conducere din alte departamente, garantând servicii și o comunicare eficientă, și anume vânzări, planificare, achiziționare, comercializare, distribuție și elemente tehnice);
Definește standardele organizaționale (Redactează, pune în aplicare și promovează standardele interne ale întreprinderii ca parte a planurilor de afaceri pentru operațiunile și nivelurile de performanță pe care întreprinderea intenționează să le realizeze);
Oferă consiliere în ceea ce privește gestionarea riscului (Oferă consiliere în ceea ce privește politicile de gestionare și strategiile de prevenire a riscurilor, precum și punerea în aplicare a acestora, cunoscând diferitele tipuri de riscuri pentru o anumită organizație);
Prezintă rezultatele analizelor (Elaborează documente de cercetare sau susține prezentări pentru a raporta rezultatele unui proiect de cercetare și analiză desfășurat, indicând procedurile de analiză și metodele care au condus la rezultatele respective, precum și posibile interpretări ale rezultatelor);
Se orientează spre inovare în practicile curente (Caută îmbunătățiri și prezintă soluții inovatoare, cu utilizarea creativității și a gândirii alternative pentru a elabora noi tehnologii, metode sau idei și răspunsuri la problemele legate de muncă).
Utilizează software de comunicare și colaborare (Utilizează instrumente și tehnologii digitale simple pentru a comunica, a interacționa și a colabora cu ceilalți);
Lucrează ȋn echipe (Lucrează cu încredere în cadrul unui grup, fiecare făcându-și partea lui în serviciul întregului);
Gândește analitic (Gândește folosind logica și raționamentul pentru a identifica punctele tari și punctele slabe ale soluțiilor alternative, concluziilor sau abordărilor problemelor);
Gândește holistic (Ia în considerare consecințele indirecte și pe termen lung în planificarea și luarea deciziilor. Ține cont de efectele asupra altor persoane, procese și asupra mediului și le include în planificarea proprie);
Organizează informații, obiecte și resurse (Înțelege sarcinile care îi revin și procesele aferente. Organizează informații, obiecte și resurse prin metode sistematice și în conformitate cu anumite standarde și asigură gestionarea sarcinii);
Gândește în mod creativ (Generează idei noi sau le combină pe cele existente pentru a dezvolta soluții inovatoare și noi);
Lucrează în mod organizat (Rămâne concentrat în orice moment asupra proiectului în cauză. Organizează, gestionează timpul, planifică, programează și respectă termenele);
Aplică cunoștințe în domeniul științelor sociale și umaniste (Demonstrează o înțelegere a naturii, a pluralității și a funcției grupurilor sociale și politice, precum și a relației acestora cu dimensiunea socioeconomică a societății. Înțelege rolul și locul indivizilor în societate).