Programul de master „Management Strategic şi Dezvoltarea Afacerilor (în limba engleză)” se adresează absolvenţilor studiilor de licenţă în domeniul economic sau domenii conexe (tehnic, ştiinţe sociale, ştiinţe ale naturii etc.).
Scopul programului de studii universitare de master „Management Strategic şi Dezvoltarea Afacerilor (în limba engleză)” este de a forma manageri profesionişti, administratori eficienți ai relaţiilor obiective dintre întreprinderea modernă şi mediul ambiant. Caracteristica distinctivă a programului de studii universitare de master constă în adecvarea curriculei la standardele educaţionale naţionale şi europene, la dinamica şi exigenţele pieţei muncii, având în structura sa discipline de aprofundare a cunoștințelor teoretice din domeniul managementului şi, în egală măsură, discipline cu o accentuată componentă aplicativă, care îşi propun să dezvolte spiritul de antreprenor al cursanţilor.
Programul este focalizat tocmai pe această dimensiune a conducerii - leadership-ul – şi pe formarea de conducători capabili să îşi câştige legitimitate în faţa grupului, să activeze şi să dinamizeze grupul şi mai ales să îi ofere un suport motivaţional intrinsec care să asigure un randament maxim la nivel organizaţional. Un manager bun care adoptă strategiile manageriale corespunzătoare se impune grupului prin prezenţa şi comportamentul său, ştiind să activeze toate resursele disponibile, să motiveze grupul şi să îl aducă la viaţă în momentele dificile.
Obiectivele programului de studii universitare de master „Management Strategic şi Dezvoltarea Afacerilor (în limba engleză)” vizează în principal:
1. Formarea unui comportament managerial profesionist specialiştilor din domeniul managementului strategic;
2. Dezvoltarea spiritului antreprenorial mai ales în domenii noi;
3. Formarea capacităţii de a soluţiona în timp real, în condiţii de autonomie restrânsă, a unei probleme reale/ ipotetice de la locul de muncă, respectând normele deontologiei profesionale;
4. Realizarea unei lucrări/unui proiect asumându-şi cu responsabilitate sarcini specifice rolului într-o echipă pluridisciplinară;
5. Elaborarea şi susţinerea cu argumente a aplicării unui plan personal de dezvoltare profesională;
6. Optimizarea activităţilor practice integrate în ansamblul procesului didactic şi dezvoltarea laturii vocaţionale a specialiştilor în management strategic;
7. Abordarea în viziune sistemică, integratoare, a celor mai importante aspecte implicate de fundamentarea, elaborarea, implementarea şi evaluarea strategiei unei firme în contextul internaţionalizării activităţilor, globalizării şi trecerii la economia bazată pe cunoaştere;
8. Asimilarea conceptelor fundamentale ale managementului strategic, care au relevanţă pentru profesionalizarea activităţii în domeniul respectiv;
9. Evidenţierea rolului determinant al managerilor, a caracteristicilor sale şi multiplelor funcţii pe care le exercită în firma contemporană;
10. Axarea problematicii managementului strategic pe utilitatea şi oportunitatea economică, elemente specifice determinante pentru funcţionalitatea şi competitivitatea firmelor;
11. Compatibilizarea modului de gândire strategică şi acţiune cu exigenţele actuale ale mediului concurenţial;
12. Evidenţierea rolului determinant al managerilor în creşterea eficienţei organizaţiilor, a caracteristicilor acestora şi multiplelor funcţii pe care le exercită în firma contemporană;
13. Formarea profilului etic – profesional al specialiştilor în domeniul managementului strategic al firmei şi al antreprenorilor;
14. Formarea abilităţilor de a lucra în echipă.
Implementează planificarea strategică (Ia măsuri cu privire la obiectivele și procedurile definite la nivel strategic pentru a mobiliza resursele și a pune în aplicare strategiile stabilite);
Dezvoltă strategii de generare de venituri (Elaborează metodologii prin care o întreprindere comercializează și vinde un produs sau un serviciu pentru a genera venituri);
Îmbunătățește procesele de afaceri (Optimizează seria de operațiuni ale unei organizații pentru a obține eficiența. Analizează și adaptează operațiunile comerciale existente pentru a stabili și pentru a îndeplini noi obiective);
Integrează fundamentul strategic în activitatea curentă (Reflectă asupra fundamentului strategic al societăților, adică asupra misiunii, viziunii și valorilor acestora, în vederea integrării acestei fundații în activitatea postului ocupat);
Gestionează cunoștințele în domeniul afacerilor (Elaborează metodologii prin care o întreprindere comercializează și vinde un produs sau un serviciu pentru a genera venituri);
Oferă consultanță cu privire la îmbunătățirile în materie de eficiență (Analizează informațiile și detaliile proceselor și produselor pentru a oferi consiliere cu privire la posibile îmbunătățiri ale eficienței care ar putea fi puse în aplicare și care ar însemna o valorificare a resurselor);
Identifică indicatori-cheie de performanță (Identifică măsurile cuantificabile pe care o întreprindere sau un sector le utilizează pentru a măsura sau a compara performanța în îndeplinirea obiectivelor operaționale și strategice, utilizând indicatori de performanță prestabiliți);
Administrează indicatorii de evaluare a proiectului (Colectează, raportează, analizează și creează indicatori-cheie pentru un proiect, pentru a contribui la măsurarea succesului acestuia);
Realizează analize de date (Culege date și statistici în vederea testării și evaluării pentru a genera afirmații și previziuni de tipare, cu scopul de a descoperi informații utile în procesul de decizie);
Analizează contextul unei organizații (Studiază mediul extern și intern al unei organizații, identificând punctele forte și punctele slabe, pentru a oferi o bază pentru strategiile societății și pentru planificare ulterioară);
Realizează analiza afacerii (Evaluează starea unei afaceri pe cont propriu și în raport cu domeniul de activitate competitiv, desfășoară activități de cercetare, punând datele în contextul nevoilor întreprinderii și determinând domeniile de oportunitate);
Elaborează strategiile societății (Vizualizează, planifică și elaborează strategiile societăților și organizațiilor care vizează realizarea unor scopuri diferite, cum ar fi crearea de noi piețe, modernizarea echipamentelor și a utilajelor unei întreprinderi, punerea în aplicare a unor strategii de stabilire a prețurilor etc.);
Monitorizează politica companiei (Monitorizează politica societății și propune îmbunătățiri companiei);
Propune strategii de îmbunătățire (Identifică cauzele profunde ale problemelor și prezintă propuneri de soluții eficace și pe termen lung);
Interpretează informațiile comerciale (Extrage și analizează diferite tipuri de informații cu privire la gestionarea unei întreprinderi pentru a extrage concluzii cu privire la proiecte, strategii și evoluții);
Identifică nevoi organizaționale nedetectate (Utilizează datele de intrare colectate și informațiile obținute în urma interviurilor cu părțile interesate și analizează documentele organizatorice pentru a detecta nevoile și îmbunătățirile neobservabile la prima vedere care ar sprijini dezvoltarea organizației. Identifică nevoile organizației în ceea ce privește personalul, echipamentele și îmbunătățirea operațiunilor);
Adună informații tehnice (Aplică metode de cercetare sistematică și comunică cu părțile relevante pentru a găsi informații specifice și evaluează rezultatele cercetărilor pentru a estima relevanța informațiilor, precum și a sistemelor tehnice conexe și a evoluțiilor acestora);
Asigură respectarea politicilor (Asigură în permanență respectarea politicilor cu legislația și procedurile întreprinderii în ceea ce privește sănătatea și securitatea la locul de muncă și în zonele publice. Asigură conștientizarea și conformitatea cu toate politicile companiei în ceea ce privește sănătatea și siguranța, precum și egalitatea de șanse la locul de muncă. Îndeplinește orice alte sarcini care pot fi solicitate în mod rezonabil);
Ține legătura cu managerii (Asigură legătura cu personalul de conducere din alte departamente, garantând servicii și o comunicare eficientă, și anume vânzări, planificare, achiziționare, comercializare, distribuție și elemente tehnice);
Coordonează alinierea eforturilor în scopul dezvoltării afacerii (Sincronizează eforturile, planurile, strategiile și acțiunile desfășurate în departamentele societăților în vederea creșterii întreprinderilor și a cifrei lor de afaceri. Menține dezvoltarea economică drept rezultat final al oricărui efort al societății);
Creează o atmosferă de lucru dedicată îmbunătățirii continue (Lucrează cu practici de gestionare, cum ar fi îmbunătățirea continuă, întreținerea preventivă. Acordă atenție soluționării problemelor și principiilor de muncă în echipă);
Recomandă îmbunătățiri ale produselor (Recomandă modificări ale produselor, noi caracteristici sau accesorii pentru a menține interesul clienților);
Ia decizii comerciale strategice (Analizează informațiile comerciale și consultă directorii în vederea luării de decizii într-o gamă variată de aspecte care afectează perspectiva, productivitatea și funcționarea durabilă a unei societăți. Ia în considerare opțiunile și alternativele la o provocare și ia decizii judicioase, bazate pe analiză și pe experiență);
Identifică furnizori (Stabilește furnizorii potențiali pentru noi negocieri. Ia în considerare aspecte precum calitatea produselor, durabilitatea, aprovizionarea la nivel local, caracterul sezonier și acoperirea zonei. Evaluează probabilitatea de a obține contracte și acorduri benefice cu aceștia);
Analizează strategii legate de lanțul de aprovizionare (Examinează detaliile de planificare a producției ale unei organizații, unitățile lor de producție preconizate, calitatea, cantitatea, costul, timpul disponibil și cerințele în materie de forță de muncă. Oferă sugestii în vederea îmbunătățirii produselor, a calității serviciilor și a reducerii costurilor).
Utilizează software de comunicare și colaborare (Utilizează instrumente și tehnologii digitale simple pentru a comunica, a interacționa și a colabora cu ceilalți);
Lucrează ȋn echipe (Lucrează cu încredere în cadrul unui grup, fiecare făcându-și partea lui în serviciul întregului);
Gândește analitic (Gândește folosind logica și raționamentul pentru a identifica punctele tari și punctele slabe ale soluțiilor alternative, concluziilor sau abordărilor problemelor);
Gândește holistic (Ia în considerare consecințele indirecte și pe termen lung în planificarea și luarea deciziilor. Ține cont de efectele asupra altor persoane, procese și asupra mediului și le include în planificarea proprie);
Organizează informații, obiecte și resurse (Înțelege sarcinile care îi revin și procesele aferente. Organizează informații, obiecte și resurse prin metode sistematice și în conformitate cu anumite standarde și asigură gestionarea sarcinii);
Gândește în mod creativ (Generează idei noi sau le combină pe cele existente pentru a dezvolta soluții inovatoare și noi);
Lucrează în mod organizat (Rămâne concentrat în orice moment asupra proiectului în cauză. Organizează, gestionează timpul, planifică, programează și respectă termenele);
Soluționează conflicte (Mediază conflictele și situațiile tensionate acționând între părți, încercând să faciliteze ajungerea la un acord, să reconcilieze și să rezolve probleme. Soluționează un conflict în așa fel încât niciuna dintre victime să nu se simtă tratată necorespunzător și evită în prealabil discuțiile în contradictoriu);
Demonstrează spirit antreprenorial (Dezvoltă, organizează și gestionează o întreprindere proprie, identificând și urmărind oportunitățile și mobilizând resursele, ținând cont de perspectiva unei rentabilități. Dă dovadă de o atitudine proactivă și de hotărâre pentru a reuși în afaceri);
Aplică cunoștințe în domeniul științelor sociale și umaniste (Demonstrează o înțelegere a naturii, a pluralității și a funcției grupurilor sociale și politice, precum și a relației acestora cu dimensiunea socioeconomică a societății. Înțelege rolul și locul indivizilor în societate).