- Faculties
- Facultatea de Electronica, Comunicatii si Calculatoare
- Departamentul de Electronica, Calculatoare si Inginerie Electrica
- Despre DECIE
- Conducere DECIE
Director
- Prof.dr.ing. Gheorghe SERBAN
Consiliul departamentului
- Prof.dr.ing. Gheorghe SERBAN
- Conf.dr.ing. Petre ANGHELESCU
- Conf.dr.ing. Laurentiu IONESCU
- s.l.dr.ing. Luminita CONSTANTINESCU
- s.l.dr.ing. Ionel BOSTAN
Raport de activitate DECIE 2019-2023
Raport de activitate DECIE 2015-2019
Raport de activitate DECIE 2018
Extrase din Legea 1/2011
Art. 213 (11) Directorul de departament realizează managementul şi conducerea operativă a departamentului. În exercitarea acestei funcţii, el este ajutat de consiliul departamentului, conform Cartei universitare. Directorul de departament răspunde de planurile de învăţământ, de statele de funcţii, de managementul cercetării şi al calităţii şi de managementul financiar al departamentului.
Art. 214 (4) Atribuţiile şi competenţele structurilor şi ale funcţiilor de conducere din învăţământul superior sunt stabilite prin Carta universitară a instituţiei, potrivit legii. Hotărârile senatelor universitare, ale consiliilor facultăţilor şi ale departamentelor se iau cu votul majorităţii membrilor prezenţi, dacă numărul celor prezenţi reprezintă cel puţin două treimi din numărul total al membrilor. Membrii acestor structuri de conducere au drept de vot deliberativ egal.
Extrase din Carta Universității din Pitești
Art. 61: Consiliul departamentului
(1) Consiliul departamentului este organ deliberativ, alcătuit din 3...5 membri, reprezentanţi aleşi ai cadrelor didactice şi de cercetare titulare din departament, aleşi prin votul universal, direct şi secret al personalului didactic şi de cercetare titular în departamentul respectiv.
(2) Consiliul departamentului ajută directorul de departament în realizarea managementului şi conducerii operative a departamentului;
(3) La şedinţele Consiliului departamentului pot participa membri ai Consiliului facultăţii, ca invitaţi ai directorului de departament;
(4) Convocarea Consiliului departamentului se face de către directorul de departament, din proprie iniţiativă sau la solicitarea scrisă a cel puţin 1/3 dintre membrii săi.
Art. 62: Atribuţiile Consiliului departamentului Consiliul departamentului are următoarele atribuţii:
a. monitorizează activitatea didactică şi de cercetare din departament şi face propuneri pentru asigurarea bazei logistice necesare;
b. urmăreşte îndeplinirea sarcinilor de serviciu de către personalul didactic auxiliar şi nedidactic al departamentului;
c. avizează scoaterea la concurs a posturilor didactice şi de cercetare din departament;
d. avizează dosarele întocmite de către membrii departamentului în vederea obţinerii gradaţiei de merit;
e. avizează propunerile de sancţionare pentru neîndeplinirea obligaţiilor profesionale sau încălcarea normelor de etică şi deontologie profesională, la propunerea directorului de departament
f. face propuneri de utilizare a resurselor materiale şi financiare de care dispune departamentul, cu respectarea prevederilor legale;
g. întocmeşte Raportul anual de activitate al departamentului şi îl înaintează Consiliului facultăţii;
h. organizează manifestări ştiinţifice;
i. îndeplineşte alte atribuţii stabilite de Consiliul facultăţii.
j. cu aprobarea Departamentului și a Senatului Universităţii, poate înfiinţa centre sau laboratoare de cercetare, ateliere artistice, şcoli postuniversitare şi extensii universitare.
k. cu aprobarea Departamentului și a Senatului Universităţii, poate organiza centre sau laboratoare de cercetare care funcţionează ca unităţi de venituri şi cheltuieli în cadrul universităţii.
Art. 71: Directorul de departament
(1) Directorul de departament realizează managementul şi conducerea operativă a departamentului;
(2) În exercitarea funcţiei sale, directorul de departament este ajutat de Consiliul departamentului;
(3) Directorul de departament răspunde în faţa Decanului și a Consiliului facultăţii.
Art. 72: Atribuţiile directorului de departament
Directorul de departament are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
a. contribuie la elaborarea şi implementarea planurilor de învăţământ, ale programelor de studii universitare şi postuniversitare şi răspunde de respectarea obligaţiilor ce revin departamentului privitoare la planurile de învăţământ şi la programele analitice ale disciplinelor;
b. întocmeşte şi semnează statele de funcţii didactice şi de cercetare ale departamentului;
c. urmăreşte îndeplinirea sarcinilor prevăzute în statele de funcţii;
d. răspunde de managementul cercetării şi al calităţii în cadrul departamentului;
e. răspunde de managementul financiar al departamentului;
f. propune scoaterea la concurs a posturilor didactice şi de cercetare;
g. stabileşte modul în care se efectuează orele didactice din posturile vacante ale departamentului;
h. asigură autoevaluarea periodică a departamentului în vederea clasificării acestuia conform legii;
i. propune Consiliului facultăţii mărirea normei didactice a personalului care nu desfăşoară activităţi de cercetare ştiinţifică sau echivalente acestora precum şi, în cazuri de excepţie, diminuarea normei didactice minime şi completarea acesteia cu activităţi de cercetare ştiinţifică;
j. participă la şedinţele Consiliului facultăţii;
k. răspunde de selecţia, angajarea, evaluarea periodică, formarea şi motivarea personalului, în conformitate cu regulamentele universităţii, în condiţiile prevăzute de lege;
l. propune decanului încetarea relaţiilor contractuale de muncă ale personalului, în conformitate cu regulamentele universităţii, în condiţiile prevăzute de lege; propunerile trebuie avizate de Consiliul facultăţii şi aprobate de Senatul Universităţii.
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor - Ghid de acces -
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței instituționale”, Cod p