- Faculties
- Facultatea de Științe ale Educatiei, Științe Sociale şi Psihologie
- Departamentul de Științe ale Educației
- Programe de master DSE
- Educatie timpurie (Rm. Valcea)
PREZENTAREA
PROGRAMULUI DE STUDII DE MASTER
EDUCAŢIE TIMPURIE
RÂMNICUL VÂLCEA
ARGUMENT
Prin programul de master, EDUCAŢIE TIMPURIE, se urmăreşte crearea unui cadru formal, fundamentat ştiinţific şi cu înaltă relevanţă aplicativă prin care să se dezvolte competenţele necesare activităţilor de educaţie la vârstele timpurii prin utilizarea activităţilor ludice, jocul fiind activitatea dominantă a copilăriei. Ideea pe care se fundamentează acest program de master este aceea că strategiile educaţionale tradiţionale utilizate în învăţarea şcolară nu mai sunt suficiente şi nici adaptate nevoilor de cunoaştere ale copiilor. Devine necesară pregătirea specialiştilor pentru etapele de educaţie anteşcolară cu scopul de a preveni eşecul şcolar, abandonul şcolar şi chiar neintegrarea copiilor în sistemul învăţământului obligatoriu. Orientarea spre acest domeniul de aprofundare este susţinută şi de accentuarea ideii de folosire a contextului ludic în stimularea rutei individuale a învăţării la vârstele timpurii precum şi de necesitatea profesionalizării cadrelor didactice care realizează activităţi didactice la această vârsta.
Programul de master se adresează absolvenţilor ciclului I de licenţă din cadrul Facultăţii de Ştiinţe ale Educaţiei, care doresc să – şi formeze noi competenţe în domeniul educaţiei timpurii. Programul a fost acreditat de către ARACIS prin OM 5483/28.09.2011.
COORDONATOR PROGRAM: conf.univ.dr. Mihaela Păişi Lăzărescu
OBIECTIVELE PROGRAMULUI DE MASTERAT EDUCAŢIE TIMPURIE
Prin curriculum său programul de masterat îşi propune următoarele obiective:
- crearea unui cadru formal riguros fundamentat ştiinţific şi deopotrivă cu înaltă relevanţă aplicativă în care să se formeze viitorii specialişti în proiectarea, organizarea şi conducerea activităţilor didactice la nivelul vârstelor timpurii;
- înţelegerea necesităţii abordării învăţării din perspectiva jocului, activitate fundamentală în copilărie, modalitate specifică de cunoaştere la această vârstă;
- dezvoltarea şi diversificarea competenţelor necesare desfăşurării activităţilor educative în diferite domenii ale dezvoltării copilului – fizică, sănătate şi igienă personală, socio – emoţională, limbaj, comunicare şi cognitiv precum şi pentru formarea şi dezvoltarea capacităţilor şi atitudinilor faţă de învăţare.
- dezvoltarea unei viziuni inter şi transdisciplinare a învăţării la vârstele timpurii în concordanţă cu Curriculum Naţional pentru vârstele timpurii.
COMPETENŢE PROFESIONALE VIZATE PRIN PROGRAMUL DE MASTER EDUCAŢIE TIMPURIE
- Proiectarea, realizarea şi evaluarea activităţilor instructiv – educative specifice din perspectiva învăţării integrate;
- Proiectarea, implementarea, evaluarea şi coordonarea proiectelor educaţionale specifice educaţiei timpurii;
- Proiectarea, elaborarea şi realizarea strategiilor de facilitare a tranziţiei către activitatea de învăţare de tip şcolar;
- Iniţierea şi valorificarea unor proiecte profesionale precum şi a unor proiecte inovative de cercetare constatativă şi ameliorativă în domeniul educaţiei timpurii;
- Consilierea psihopedagogică a copiilor şi părinţilor din perspectiva adaptării şcolare şi sociale.
PLAN DE ÎNVĂȚĂMÂNT
CONDIȚII DE ADMITERE LA PROGRAMUL MASTER EDUCAŢIE TIMPURIE:
La concursul de admitere pentru ciclul universitar de masterat se ia în calcul, pentru stabilirea mediei de admitere, media examenului de diplomă (licenţa) - Mdiploma - pondere 100%.
Media generală, care stă la baza clasificării candidaţilor, se calculează astfel:
Obs. Toate mediile se calculează cu 2 zecimale, fără rotunjire.
Candidaţii vor fi ordonaţi descrescător după media generală (Mgen).
Departajarea candidaţilor pentru cursuri universitare de master cu medii egale, admişi pe ultimul loc subvenţionat, sau pe ultimul loc admis cu taxă, în limita locurilor aprobate, se va face, prinmedia multianuală de la programul de studii de licenţă absolvit;
Dacă şi după această departajare există medii egale pe ultimul loc subvenţionat sau pe ultimul loc cu taxă se va lua în calcul media de la bacalaureat.
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor - Ghid de acces -
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței instituționale”, Cod p