Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Logo incredere
Instituție de învățământ superior cu grad de încredere ridicat Logo ARACIS
Româna English Français

SENATUL UNIVERSITATII DIN PITESTI

 

 (extras din Regulamentul de organizare si functionare a Senatului Universitatii din Pitesti)

 

            Senatul universitar reprezinta comunitatea universitara si este cel mai inalt for de decizie si deliberare la nivelul Universitatii din Pitesti,asigurand conducerea Universitatii in concordanta cu legislatia aferenta, cu principiile autonomiei universitare, cu prevederile Cartei Universitatii, precum si cu propriile sale hotarari.

            Hotararile Senatului sunt definitive si obligatorii pentru toate structurile si functiile executive, administrative si pentru intreaga comunitate universitara. Acestea  pot fi modificate numai de catre Senat.

            Structurile academice, administrative si executive ale Universitatii sunt entitati care functioneaza pe baza reglementarilor legale si hotararilor Senatului si au obligatia de a raspunde solicitarilor si interpelarilor acestuia sau ale comisiilor sale de specialitate. Raporturile acestora cu Senatul sunt de coordonare si control.

           Senatul Universtitatii din Pitesti este alcatuit din 63 de membri, dintre care 47 de cadre didactice si 16 studenti.

            Organismele si structurile functionale ale Senatului sunt: Presedintele Senatului, Prezidiul Senatului, Biroul Senatului Universitar, Comisiile permanente ale Senatului, Secretariatul Senatului, Comisiile Ad-hoc.

            Atributiile Senatului:

           a)   garanteaza libertatea academica si autonomia universitara;

           b) elaboreaza si adopta, in urma dezbaterii cu comunitatea universitara, Carta universitara;

           c) aproba planul strategic de dezvoltare institutionala si planurile operationale, la propunerea rectorului;

          d) aproba, la propunerea rectorului si cu respectarea legislatiei in vigoare, structura, organizarea si functionarea universitatii;

           e)  aproba proiectul de buget si executia bugetara;

          f) elaboreaza si aproba Codul de asigurare a calitatii si Codul de etica si deontologie profesionala universitara;

           g) adopta Codul universitar al drepturilor si obligatiilor studentului, cu respectarea prevederilor Codului drepturilor si obligatiilor studentului;

          h) aproba metodologiile si regulamentele privind organizarea si functionarea universitatii;

          i)   incheie contractul de management cu rectorul;

        j) controleaza activitatea rectorului si a consiliului de administratie prin comisii specializate;

         k)  valideaza concursurile publice pentru functiile din consiliul de administratie;

        l) aproba metodologia de concurs si rezultatele concursurilor pentru angajarea personalului didactic si de cercetare si evalueaza periodic resursa umana;

        m) aproba, la propunerea rectorului, sanctionarea personalului cu performante profesionale slabe, in baza unei metodologii proprii si a legislatiei in vigoare;

         n) indeplineste alte atributii, conform Cartei universitare.

Annonces
S.I.I.M.A.D.C.
Mot de passe oublié
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.