- Facultăți
- Facultatea de Științe ale Educatiei, Științe Sociale şi Psihologie
- Departamentul Psihologie și Științe ale Comunicării si Asistență socială
- Programe de licență DPSCAS
- Psihologie
PROGRAMUL DE STUDII DE LICENȚĂ PSIHOLOGIE
DOMENIUL - PSIHOLOGIE
ZI, 3 ANI, CU FRECVENȚĂ
Cadrul juridic de organizare şi funcţionare a programului de studiu Psihologie
PLANUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT - CICLUL UNIVERSITAR 2022-2025
PLANUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT - CICLUL UNIVERSITAR 2021-2024
PLANUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT - CICLUL UNIVERSITAR 2020-2023
PLANUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT - CICLUL UNIVERSITAR 2018-2021
PLANUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT - CICLUL UNIVERSITAR 2017-2020
FISE DE DISCIPLINA - PSIHOLOGIE LICENTA
Misiunea programului de studii Psihologie
Specializarea Psihologie face parte din domeniul de licenţă Psihologie. Prin planul de învăţământ, programele analitice şi obiectivele pe care şi le propune urmăreşte să asigure o pregătire profesională de bază în principalele domenii profesionale ale psihologiei (psihologia clinică, psihologia educaţională, psihologia muncii etc).
Această misiune se reflectă în planul de învăţământ astfel încât prin conţinutul lui să se realizeze compatibilitatea curriculară în conţinut cu alte facultăţi de profil din Uniunea Europeană.
Profesia de psiholog poate fi întâlnită pe piaţa muncii în foarte multe sectoare de activitate și într-o multitudine de organizații de genul instituțiilor publice (în învățământ: consilier școlar sau profesor de psihologie, în unități medicale și de sănătate publică: psiholog clinician sau psihoterapeut, în instituţii specializate în domeniul apărării și ordinii publice: psiholog militar etc) sau al organizațiilor private (organizaţii economice, organizații nonprofit: psiholog industrial-organizațional etc).
Profesionalizarea ca psihoterapeut presupune, pe lângă studiile de bază în psihologie sau în domenii conexe (asistență socială, medicină-psihiatrie, sociologie), o formare de durată (de 3-4 ani) oferită de diverse școli de psihoterapie, acreditate de către Colegiul Psihologilor din România.
Exercitarea profesiei de psiholog se realizează în baza unui atestat de liberă practică eliberat de către Colegiul Psihologilor din România, instituţia care gestionează, în baza reglementărilor legale în vigoare, serviciile profesionale oferite de psihologii români.
Obiectivele specifice ale programului de studii Psihologie urmăresc dezvoltarea cunoștințelor și abilităţilor necesare dobândirii competenţelor profesionale.
Procesul de pregătire a viitorilor specialişti este astfel conceput încât să realizeze următoarele obiective, în conformitate cu prevederile Cadrului naţional al calificărilor din învăţământul superior elaborat in 2011:
- însuşirea şi aprofundarea informaţiilor din domeniul psihologiei şi ştiinţelor comportamentale;
- formarea unui limbaj ştiinţific de specialitate, bazat pe concepte, noţiuni şi teorii moderne, de actualitate;
- însuşirea demersului metodologic specific cercetării proceselor psihice şi a fenomenelor sociale;
- dezvoltarea aptitudinilor de cunoaştere şi relaţionare interpersonală;
- însuşirea principalelor paradigme, metode de gândire şi de interpretare a personalităţii şi conduitei umane;
- cunoaşterea şi aplicarea celor mai noi metode şi tehnici de evaluare psihologică a individului, grupului şi organizaţiilor, de investigaţie psihologică, bazate pe instrumente psihometrice şi modele statistice, pe folosirea programelor informatice de prelucrare şi analiză a datelor;
- însuşirea capacităţii de identificare, analiză şi soluţionare a problemelor şi conflictelor sociale în organizaţii şi comunităţi;
- dezvoltarea abilităţilor de bază în vederea intervenţiilor psihologice în domeniile aplicative ale psihologiei;
- însuşirea principiilor deontologice specifice în exercitarea profesiei de psiholog;
- formarea unor spirite deschise către dialog şi preocupate de responsabilităţile lor civice.
Competenţele profesionale dobândite de către absolvenţii Programului de studii Psihologie sunt:
• Operarea cu concepte fundamentale în domeniul psihologiei,
• Proiectarea și realizarea unui demers de cercetare în psihologie,
• Evaluarea critică a situaţiilor problematice şi a soluţiilor posibile în psihologie,
• Evaluarea psihologică a individului, grupului şi organizaţiei,
• Proiectarea şi realizarea intervenţiilor psihologice,
• Relaţionarea şi comunicarea interpersonală specifică domeniului psihologiei,
Competenţe transversale:
• Exercitarea sarcinilor profesionale conform principiilor deontologice specifice în exercitarea profesiei,
• Aplicarea tehnicilor de muncă eficientă în echipă multidisciplinară pe diverse paliere ierarhice,
• Autoevaluarea nevoilor de formare continuă în vederea adaptării competenţelor profesionale la dinamica contextului social.
La sfârşitul ciclului de studii universitare de licenţă cu durata de 3 ani, absolvenţii primesc Diploma de licenţiat în psihologie şi competenţele necesare pentru a intra în programele de supervizare profesională, în raport cu prevederile Legii 213 şi reglementărilor Colegiului Psihologilor din România.
Supervizarea, în vederea obţinerii atestatului de liberă practică autonomă, se realizează prin studii masterale, cursuri postuniversitare sau formări profesionale oferite de instituţii agreate de Colegiul Psihologilor din România.
Ariile de competenţă dobândite în facultate permit practicarea profesiei de psiholog în următoarele specializări:
1. Psiholog în domeniul psihologiei muncii, organizaţionale, transporturilor şi serviciilor:
- Cabinete individuale de psihologia muncii, transporturilor şi serviciilor pentru evaluare-testare psihologică la angajare sau periodică;
- Cabinete de Psihologie în policlinici;
- Psiholog în organizaţii industriale, financiare şi bancare;
- Psiholog în resurse umane;
- Psiholog specializat în psihologia sportului;
- Psiholog consilier în organizaţii guvernamentale sau nonguvernamentale, ONG-uri;
- Psiholog în domeniul judiciar, psiholog criminalist, psiholog în penitenciare.
2. Psiholog în domeniul psihoterapiei, psihologiei clinice şi consilierii psihologice:
- Cabinete individuale de psihoterapie şi consiliere psihologică;
- Psiholog clinician în spitale, policlinici, sanatorii, clinici de recuperare;
- Psiholog consilier în clinici şi cabinete de Psihologie;
3. Psiholog în domeniul educaţiei:
- Profesor psiholog în învăţământul liceal şi universitar;
- Psiholog şcolar în cabinetele de Psihologie şcolară;
- Psiholog specialist în consilierea şcolară şi vocaţională în cadrul cabinetelor de Psihologie din şcoli, licee, universităţi sau cabinete individuale.
4. Psiholog în domeniul securităţii naţionale.
Absolvenții programului de studii universitare de licență Psihologie pot accesa ocupația de Psiholog, cod 263411, conform ”Clasificării Ocupațiilor din România”, 2020.
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor - Ghid de acces -
Ghid de acces la Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor
UEFISCDI - Chestionar studenți
Informații studiul european EUROSTUDENT VIII În perioada următoare – martie-mai 2023 –, România va participa, prin Ministerul Educației, pentru a șasea oar...
CARTA_UNSTPB - Consultare publică
Consultare publică CARTA UNSTPB Având în vedere prevederile Legii Învățământului Superior și în spiritul transparenței decizionale și asumării responsabi...
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Taxe de școlarizare indexate – Centrul Universitar Pitești
Taxe de școlarizare indexate Taxele se pot plăti și cu cardul
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței instituționale”, Cod p
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței inst...