- Facultăți
- Facultatea de Teologie, Litere, Istorie și Arte
- Admitere FTLIA
- Admitere 2025
- Admitere master 2025
ADMITERE 2025
https://admitere.pub.ro/Admitere
În anul universitar 2025 – 2026, POLITEHNICA București organizează admiterea pentru studii universitare de masterat la programele de studii aprobate de către Senatul universității și de Ministerul Educației și acreditate de ARACIS, conform Regulamentului privind organizareași desfășurarea concursului de admitere pentru programele de studii universitare de masterat în Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București.
Facultatea de Teologie, Litere, Istorie și Arte propune 10 programe de master profesional în 4 domenii de studiu.
Toate programele de studii de masterat ale Facultății de Teologie, Litere, Istorie și Arte au o durată de 4 semestre, cu minim 120 credite de studiu transferabile (ECTS).
Programele de studii de masterat își propun formarea de competențe necesare adaptării la cerințele de pe piața muncii.
CALENDAR ADMITERE ANTICIPATĂ 2025
Concursul de admitere în învățământul universitar de masterat în anul universitar 2025 – 2026 se organizează în trei sesiuni: sesiunea de admitere anticipată, sesiunea din iulie 2025 și sesiunea din septembrie 2025, după calendarul următor:
|
|
Înscrierea candidaților |
15.12.2024 – 09.05.2025 |
Concurs de admitere |
13.05 – 16.05.2025 |
Comunicarea rezultatelor |
13.05 – 17.05.2025 |
Înmatricularea candidaților |
01.07 – 31.07.2025 |
Sesiunea Iulie 2025 |
|
Înscrierea candidaților |
30.06 – 07.07.2025 |
Concurs de admitere |
09.07 – 11.07.2025 |
Comunicarea rezultatelor |
09.07 – 13.07.2025 |
Înmatricularea candidaților |
15.07 – 31.07.2025 |
Sesiunea Septembrie 2025 |
|
Înscrierea candidaților |
01.09 – 13.09.2025 |
Concurs de admitere |
15.09 – 17.09.2025 |
Comunicarea rezultatelor |
16.09 – 17.09.2025 |
Înmatricularea candidaților |
17.09 – 19.09.2025 |
INFORMAȚII OFERTĂ EDUCAȚIONALĂ ȘI PROBE DE ADMITERE
Domeniu |
Program master |
Dată concurs sesiune admitere anticipată |
|
𝐅𝐈𝐋𝐎𝐋𝐎𝐆𝐈𝐄 (155 locuri) |
Proba 1: 16.05.2025, ora 10.00 Proba 2: 16.05.2025, ora 13.00 |
||
Proba 1: 14.05.2025, ora 10.00 Proba 2: 14.05.2025, ora 13.00 |
|||
Traductologie – Limba engleză/Limba franceză. Traduceri în context european |
Proba 1: 15.05.2025, ora 10.00 Proba 2: 15.05.2025, ora 13.00 |
||
𝐈𝐒𝐓𝐎𝐑𝐈𝐄 (30 de locuri) |
Proba 1: 13.05.2025, ora 10.00 Proba 2: 14.05.2025, ora 14.00 |
||
𝐓𝐄𝐎𝐋𝐎𝐆𝐈𝐄 (150 de locuri) |
Proba 1: 15.05.2025, ora 9.00 Proba 2: 15.05.2025, ora 14.00 |
||
Proba 1: 15.05.2025, ora 9.00 Proba 2: 15.05.2025, ora 14.00 |
|||
Proba 1: 15.05.2025, ora 9.00 Proba 2: 15.05.2025, ora 14.00 |
|||
Teologie sistematică şi practică. Tendinţe noi în teologia românească |
Proba 1: 15.05.2025, ora 9.00 Proba 2: 15.05.2025, ora 14.00 |
||
Restaurarea icoanei, a picturii murale şi de şevalet |
Proba 1: 15.05.2025, ora 9.00 Proba 2: 15.05.2025, ora 14.00 |
Tematică și bibliografie | |
𝐌𝐔𝐙𝐈𝐂Ă (25 de locuri) |
Proba 1: 13.05.2025, ora 10.00 Proba 2: 13.05.2025, ora 13.00 |
DOCUMENTE ÎNSCRIERE:
Pentru înscrierea la concursul de admitere în învățământul universitar de masterat în sesiunea de admitere anticipată, candidații depun online pe site-ul de admitere al universității https://admitere.pub.ro dosarul de înscriere, care trebuie să conțină următoarele documente:
a. fișa de înscriere tip (se generează din admitere.pub.ro), în care vor menționa, sub semnătură electronică sau scanată și răspundere proprie, toate datele solicitate de formularul respectiv;
b. certificatul de naștere;
c. certificatul de căsătorie (dacă este cazul);
d. situația școlară a anilor de licență anteriori anului curent în care se află sau foaia matricolă/suplimentul la diplomă în cazul în care au absolvit un program de licență într-un an anterior:
e. buletin/carte de identitate/pașaport;
f. dovada de plată a taxei de înscriere la admitere anticipată (contul în care se face plata va fi afișat pe site-ul de admitere al universității);
g. declarație pe propria răspundere (inclusă în fișa de înscriere) prin care candidatul declară că nu a mai beneficiat anterior de un loc bugetat la studii universitare de masterat dacă candidează pe un loc fără taxă;
Prin excepție, candidații care sunt studenți într-un an terminal la studii de licență în POLITEHNICA București în anul universitar 2024-2025 nu trebuie să depună documentele specificate la punctele (c) și (d).
În cadrul unei sesiuni de admitere, un candidat se poate înscrie pe locuri finanțate de la buget numai la o singură facultate din POLITEHNICA București.
Candidații cetățeni ai statelor membre ale Uniunii Europene și din state terțe care se înscriu la programele de studii cu predare în limba română au obligația sa facă dovada cunoașterii limbii române.
Pentru respectarea prevederilor în vigoare privind regimul actelor de studii în România, toți candidații vor fi înscriși la concursul de admitere cu numele din certificatul de naștere, inclusiv în cazurile în care ei și-au schimbat acest nume. În scopul evitării unor neînțelegeri, atunci când se efectuează operații de legitimare pe bază de buletin/carte de identitate, se impune ca în cazurile de schimbare de nume, pe lângă numele din certificatul de naștere să fie consemnat în paranteză și numele din buletinul/cartea de identitate.
Pentru înscrierea la concursul de admitere în învățământul universitar de masterat în sesiunile iulie și septembrie, candidații depun online pe site-ul de admitere al universității https://admitere.pub.ro sau fizic la secretariatul facultăților dosarul de înscriere, care trebuie să conțină următoarele documente:
a. fișa de înscriere tip, generată de pe platforma de admitere, în care vor menționa, sub semnătură electronică sau scanată și răspundere proprie, toate datele solicitate de formularul respectiv;
b. diploma de bacalaureat;
c. diploma de licență/inginer sau echivalentă acesteia; candidații care au promovat examenul de licență în sesiunea iunie-iulie sau în sesiunea august-septembrie 2025 pot depune la înscriere, pentru sesiunile imediat următoare, în locul diplomei de licență, adeverința de absolvire eliberată de facultate, în care se menționează atât media generală de la examenul de diplomă/licență cât și mediile generale obținute în fiecare an de studiu;
d. foaia matricolă/suplimentul la diplomă, numai în cazul în care se depune diploma de licență/inginer;
e. certificatul de naștere;
f. certificatul de căsătorie (dacă este cazul);
g. buletin/carte de identitate/pașaport;
h. dovada de plată a taxei de înscriere la admitere (contul în care se face plata va fi afișat pe site- ul de admitere al universității);
i. declarație pe propria răspundere (inclusă în fișa de înscriere) prin care candidatul declară că nu a mai beneficiat anterior de un loc bugetat la studii de masterat dacă candidează pe un loc fără taxă;
Prin excepție, candidații care au promovat examenul de licență în POLITEHNICA București în sesiunile corespunzătoare anului universitar 2024-2025 nu trebuie să depună documentele specificate la punctele (b)-(d) și (f).
TAXĂ ÎNSCRIERE
Cuantumul taxei de înscriere este de 100 RON pentru înscrierea la sesiunile din iulie și septembrie și de 50 RON pentru înscrierea la sesiunea de admitere anticipată și a fost stabilit de către Senatul Universității.
Scutire taxă de înscriere
1. Copiii personalului didactic și didactic auxiliar aflat în activitate sau pensionat sunt scutiți de plata taxelor de înscriere la concursurile de admitere în învățământul superior.
2. Beneficiază de prevederile alin. (1) copiii cu unul sau ambii părinţi decedaţi, copiii din familii monoparentale precum și persoanele aflate în risc de a-şi pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai din cauza unor situaţii de boală, dizabilitate, sărăcie.
3. Scutirea de la plata acestor taxe se face numai pe baza documentelor doveditoare prezentate de candidaţi. Aprobarea scutirii se face de către comisiile tehnice de înscriere pe facultăţi/departamente.
ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA CONCURSULUI
Concursul de admitere la studii universitare de masterat constă din două probe:
Proba 1 – o probă orală sau scrisă de evaluare a cunoștințelor fundamentale ale candidatului, desfășurată cu prezență fizică sau susținută on-line, cu subiecte dintr-o bibliografie anunțată sau de tip interviu, și corespunde mediei MA a notelor date de membrii comisiei de admitere a programului de masterat la care este înscris candidatul;
Proba 2 - o probă orală sau scrisă de evaluare a motivației candidatului pentru urmarea programului de studiu, desfășurată cu prezență fizică sau susținută on-line, care corespunde mediei MB a notelor date de membrii comisiei de admitere a programului de masterat la care este înscriscandidatul.
Concursul de admitere se susține în limba de predare a programului de studii universitare de masterat.
Media generală de admitere, MG, a fiecărui candidat se calculează, cu două zecimale, fără rotunjire, cu formula: MG =(M A + MB ) / 2
Admiterea candidaților se face în ordinea descrescătoare a mediilor generale de admitere obținute de candidați și în limita locurilor anunțate inițial, cu condiția ca media generală MG să fie minimum 6,00 (șase).
Admiterea și repartizarea candidaților pe programe de studii în cadrul aceleiași facultăți se face în funcție de opțiunile candidaților pentru programele de studiu din facultate în ordinea descrescătoare a mediilor generale de admitere.
Rezultatele concursului, verificate și aprobate de Comisia de admitere a facultății, se aduc la cunoștința candidaților prin afișare pe site-ul facultății, la ora și data specificate înainte de începerea concursului, cu respectarea protecției datelor cu caracter personal, prin aplicarea principiului de minimizare a datelor și utilizarea pseudominizării, astfel încât să fie afișate doar informațiile strict necesare identificării candidaților, precum numărul dosarului, într-o manieră sigură și conformă legislației.
Eventualele contestații se depun în termen de 24 ore de la afișarea rezultatelor concursului de admitere, iar rezultatul acestora se anunță în cel mult 24 de ore de la încheierea termenului de depunere a contestațiilor.
ÎNMATRICULAREA CANDIDAȚILOR
Înmatricularea candidaților admiși se va face la secretariatul Facultății de Teologie, Litere, Istorie și Arte, conform calendarului anunțat.
Pentru înmatriculare, candidații admiși trebuie să depună la secretariatul facultății unde au fost admiși documentele depuse le platfoma de admitere precizate la punctele (b)-(d) în original sau copie legalizată pentru candidații pe locurile cu taxă, (e)-(f) în original sau copie conform cu originalul, forma fizică a fișei de înscriere, fotografie (realizată recent, color, format 3x4 cm). În caz contrar aceștia vor pierde statutul de masterand. Pentru înmatriculare, candidații vor plăti taxa de înmatriculare online (contul în care se face plata va fi afișat pe site-ul de admitere al Universității).
Notă de Informare Proiect PRIM STUD
NOTĂ DE INFORMARE PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL în vederea derulării procesului de selecție a elevilor și studenților candidați pentru constituirea grupului țin...
CARTA_UNSTPB - Consultare publică
Consultare publică CARTA UNSTPB Având în vedere prevederile Legii Învățământului Superior și în spiritul transparenței decizionale și asumării responsabi...
Taxe de școlarizare indexate – Centrul Universitar Pitești
Taxe de școlarizare indexate Taxele se pot plăti și cu cardul
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței instituționale”, Cod p
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței inst...
Biblioteca Digitală a Centrului Universitar Pitești
Biblioteca Digitală a Centrului Universitar Pitești și bibliografiile în format digital un nou serviciu esențial pentru studiul online, destinat utilizatorilor - Ghid pentru accesare...
ANUNȚ - Posturi vacante Proiect PRIMSTUD ( 6 Februarie 2025 )
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București - Centrul Universitar Pitești anunță scoaterea la concurs a următoarelor posturi vacante în cadrul proiectulu...
Proces - Verbal evaluare și selecție a dosarelor de concurs Încheiat astăzi: 12.02.2025 Proiect PRIMSTUD
Proces - Verbal evaluare și selecție a dosarelor de concurs Încheiat astăzi: 12.02.2025 Proiect PRIMSTUD
Raport final / Nr. înregistrare: P11/PRIMSTUD/120/17.02.2025
Raport final / Nr. înregistrare: P11/PRIMSTUD/120/17.02.2025
Notă de Informare Proiect PRIM STUD
NOTĂ DE INFORMARE PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL în vederea derulării procesului de selecție a elevilor și studenților candidați pentru constituirea grupului țin...
CARTA_UNSTPB - Consultare publică
Consultare publică CARTA UNSTPB Având în vedere prevederile Legii Învățământului Superior și în spiritul transparenței decizionale și asumării responsabi...
Taxe de școlarizare indexate – Centrul Universitar Pitești
Taxe de școlarizare indexate Taxele se pot plăti și cu cardul
aprilie 2025
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|