Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Menu
Româna English Français

 

Formula 1 a avut un echivalent pentru țările socialiste din Europa de Est. Aceasta competitie se numea Formula Easter si reprezenta un fel de "Cupa Pacii si a Prieteniei" la care participau tarile RDG, URSS, Cehoslovacia, Polonia, Bulgaria, Ungaria si Romania. Aceasta formula se mai numea si Formula E 1300, pentru că vehiculele participante trebuiau sa aibă un motor de maximum 1300 cm3, capacitate ce a fost ulterior mărită la 1600 cm3, după anii '90. Astfel, Formula Easter a fost o competitie internationala de motorsport ce s-a desfășurat intre anii 1980 și 1990. Vehiculele participante aveau un singur loc. La competiție a participat și România, atât ca și țară gazdă, cât și cu piloți. Interesant este faptul ca monoposturile care luau startul erau fabricate 100% in țara noastră. Astfel, este de cunoscut faptul că inginerii din Romania au realizat vehicule veritabile de curse, extrem de competitive, pentru anii '80 - '90. Etapele din cadrul Formulei Easter s-au desfasurat in mai multe orase, printre care: Most (Cehia), Kielce (Polonia), Riga (Letonia), Schleiz (Germania), Albena (Bulgaria), Mogyorod Hungaroring (Ungaria), Poznan (Polonia), Resita (Romania) si Galati (Romania). În România au avut loc 5 etape de Formula Easter, 4 la Resita si una singura la Galati.

Conform spuselor pilotului argeșean Gheorghe CIOACĂ (fost ing. laborant în cadrul DAT – FMT la Universitatea din Pitești), care a participat la mai multe etape de Formula Easter, monopostul său avea urmatoarele specificatii: "Vehiculul avea cutia de viteze de Dacia 1300,  amortizoarele, de Dacia, au fost modificate. Monopostul Easter dispunea de o  cutie de Dacia 1300 in 5 trepte, modificata din punct de vedere rapoarte de transmitere si grup conic, iar sasiul a fost conceput la UCM Resita pentru a primi un motor de Dacia 1400 cm3, ulterior motor Lada 1600 , 80 CP, 9000 rot/min".

Actualmente, vehiculul (v. foto) dispune de un motor de 1400 cm3, grație sprijinului oferit de grupul DACIA RENAULT și a fost restaurat/modificat și adus în stare de perfectă funcționare de o echipă de studenți inimoși de la programele de studii AR si ITT. 

 

   

 

CARACTERISTICI MOTOR

motor cu aprindere prin scânteie,  K7J 710

cilindree: 1390 cm3,

alezaj x cursă: 79,5 x 70 mm,

raport volumetric: 9,5

număr cilindri/configurație: 4L,

număr total  supape: 8,

putere maximă kW/CP: 55 / 75

tipul injecției: multipunct,

carburant: benzină fără plumb.

TRANSMISIE

cutie de viteze manuală,

număr de rapoarte: 5 + 1,

tracțiune 4 x 2, spate,

 

 

MASE

gol în ordine de mers: 480 kg,

gol în ordine de mers (min. – max.):

480 – 555, kg, cu pilot.

DIMENSIUNI

lungime: 3800 mm,

lățime:    1770 mm,

înălțime: 1150 mm,

ampatament: 2303 mm,

ecartament față: 1400 mm,

ecartament spate: 1500 mm,

consolă față: 90 mm,

consolă spate: 60 mm,

garda la sol (vehicul încărcat): 100 mm.

SISTEM DE FRÂNARE

hidraulic, frână tip disc,

tipul circuitului: X.

ROȚI

față: 195 / 45 R14,

spate: 225 / 40 R14.

 

PERFORMANȚE

viteză maximă:   220 km/h,

0 – 100 km/h: 10 sec.

Actualizat: 03 martie 2020

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola

aprilie 2025

LunMarMieJoiVinSâmDum
31123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
2829301234
567891011
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.