- Facultăți
- Facultatea de Științe ale Educatiei, Științe Sociale şi Psihologie
- Programe de master DSE
- Consiliere educațională
PREZENTAREA PROGRAMULUI DE STUDII DE MASTERAT CONSILIERE EDUCAŢIONALĂ
Misiunea programului de masterat este de a asigura formarea şi dezvoltarea profesională a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar în vederea dezvoltării competențelor de consiliere educațională.
Programul vizează dezvoltarea profesională a cadrelor didactice din două perspective: pe de o parte, aprofundarea competențelor didactice la nivelul ariei curriculare Consiliere și orientare (cu caracter obligatoriu în planul-cadru de învățământ); pe de altă parte, prin dobândirea de competenţe complementare în domeniul consilierii educaționale, răspunzând nevoilor de profesionalizare a cadrelor didactice în raport cu cerințele învățământului centrat pe elev. Programul îşi propune o abordare sintetică a problematicii consilierii educaționale în vederea optimizării activităţilor educaţionale din învăţământul preuniversitar.
Obiectivul general al programului de studii:Cunoaşterea conceptelor şi teoriilor moderne în domeniul consilierii educaționale, a principiilor de proiectare, realizare, evaluare a demersului didactic la aria curriculară Consiliere și orientare, precum şi în dezvoltarea competenţelor didactico-metodologice în predarea/ învățarea/ evaluarea conținuturilor ariei curriculare Consiliere și orientare.
OBIECTIVELE programului de master Consiliere educaţională:
Ø Dezvoltarea capacităţii profesorilor de consiliere educațională a elevilor cu dificultăți de învățare, manifestări comportamentale neadecvate, dificultăți de integrare școlară etc.
Ø Dezvoltarea capacităţii profesorilor de cunoaştere a comportamentului cognitiv, social, emotional al elevilor
Ø Dezvoltarea competențelor didactico-metodologice specifice realizării activităților din aria curriculară Consiliere și orientare;
Ø Formarea abilităţilor de utilizare strategiilor de consiliere şi orientare în vederea orientării elevilor în carieră
Absolventul programului de studii de master Consiliere educaţională are următoarele competenţe în conformitate cu grila de competenţe:
Competenţe profesionale:
- Proiectarea programelor/ activităţilor specifice Ariei curriculare Consiliere şi orientare
- Implementarea /realizarea programelor/activităţilor specifice Ariei curriculare Consiliere şi orientare
- Evaluarea programelor/activităţilor specifice Ariei curriculare Consiliere şi orientare
- Gestionarea relaţiilor de comunicare în cadrul grupurilor şcolare/extraşcolare prin utilizarea adecvată a strategiilor de consiliere
- Dezvoltarea personală şi a carierei elevilor prin intermediul strategiilor de consiliere şi orientare
- Elaborarea de analize, studii şi cercetări şi valorificarea acestora în practica profesională
Competenţe transversale:
- Aplicarea valorilor, principiilor şi a normelor de deontologie profesională solicitate de exigenţele etice ale consilierii copiilor şi adulţilor
- Identificarea de strategii de consiliere care să asigure exercitarea rolului de lider la nivelul diferitelor grupuri de profesionişti
- Utilizarea unor practici educative eficiente de învăţare pe tot parcursul vieţii, în vederea formării şi dezvoltării profesionale continue şi adaptării competenţelor profesionale la dinamica contextului profesional şi social
Pregătirea absolvenţilor programului de studii de master Consiliere educațională le va permite acestora dezvoltarea competenţelor profesiei didactice, prin aprofundarea unor cunoştinţe şi exersarea unor abilităţi specifice domeniului psihoeducaţional şi ocuparea de noi locuri de muncă atât în sistemul de învăţământ preuniversitar - consilieri şcolari (pentru absolvenţii PIPP), consilier educaţionali, consultant în cariera școlară, cât şi în alte domenii care necesită aceste competenţe - referent resurse umane.
Ocupaţii posibile:
- Consilier şcolar
- Mentor
- Designer instrucţional
- Consilier pentru tineret
- Mediator şcolar
- Consilier mediator
Procesul de învăţământ pentru programul de studii de master Consiliere educaţională se desfăşoară pe baza planului de învăţământ care reflectă scopul şi obiectivele specializării şi cuprinde discipline de învăţământ pe baza cărora se formează competenţele generale şi specifice ale specializării, atât în plan cognitiv-ştiinţifice cât şi în plan practic-aplicativ şi atitudinal-valoric, eşalonate pe parcursul celor doi ani de studiu.
La baza elaborării planului de învăţământ s-a avut în vedere respectarea standardelor referitoare la proporţiile alocate acestora, respectarului numărului de ore pe săptămână conform horărârii Senatului, sporirea timpului alocat studiului individual, compatibilitatea cu planurile de învăţământ ale altor universităţi.
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor - Ghid de acces -
Ghid de acces la Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor
UEFISCDI - Chestionar studenți
Informații studiul european EUROSTUDENT VIII În perioada următoare – martie-mai 2023 –, România va participa, prin Ministerul Educației, pentru a șasea oar...
CARTA_UNSTPB - Consultare publică
Consultare publică CARTA UNSTPB Având în vedere prevederile Legii Învățământului Superior și în spiritul transparenței decizionale și asumării responsabi...
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Taxe de școlarizare indexate – Centrul Universitar Pitești
Taxe de școlarizare indexate Taxele se pot plăti și cu cardul
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței instituționale”, Cod p
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței inst...