- Facultăți
- Facultatea de Științe ale Educatiei, Științe Sociale şi Psihologie
- Departamentul de Științe ale Educației
- SBESS Journal
- Content Sections of SBESS Journal
Back to SBESS Journal Home Page
SCIENTIFIC BULLETIN – EDUCATION SCIENCE SERIES (SBESS Journal)
Main SECTIONS
I. EDUCATIONAL POLICIES
Proposal for: a forum for open debates; presentations of strategies, currents, national and international wide interest documents for the interested target public;
II. STUDIES AND RESEARCHES
Focus on: the original, interdisciplinary, comparative, comprehensive approach of nowadays important issues of education sciences; individual and group research studies, final reports of comprehensive research programmes, partial reports of some running research programmes
III. EDUCATION PSYCHOLOGY
Focus on: harmonization of pedagogical and psychological approach; facilitation of the most recent research results in the field of education psychology in various learning contexts, the conversion of information in the field into successful educational practices
IV. EDUCATIONAL MANAGEMENT
Orientation to: “quality’, “organization”, “order”, “co-ordination”, “decision-making” – adapted to the specificity of educational organizations in the system
V. THE HISTORY OF PEDAGOGICAL IDEAS
Invitation: To capitalize the pedagogical treasure from which doubts and then certainties emerged
VI. SCHOOL LABORATORY
Areas of interest: the presentation of action-research programmes generating better educational practices; case studies or lectures about personal experiences shared by various practicians; exchange of good practices; school as an authentic laboratory and its current problems
The sections are re-denominated according o the specificity of the papers accepted for publication as to various criteria when organized scientific events take place.
TARGET GROUPS
- educators/ teachers at all levels of educational organizations: prep-schools, primary and secondary schools, high-schools, higher education institutions;
- researchers in the field of education sciences: school pedagogy, phychology, sociology, educational marketing;
- conceivers of educational policies and top management strategic planners in education system;
- specialist and proficient praticians in life-long learning and adults’ training;
The SBESS Journal Sections of last issues:
Volume I:
I. EDUCATION POLICIES
II. SOCIOLOGY OF EDUCATION
III. CAREER COUNSELING
IV. HIS MAJESTY - THE CHILD
IV. EDUCATION HISTORY
Volume II:
I. STUDIES & SCIENTIFIC QUESTIONING
II. QUESTIONS ON TEACHING SCIENCES
III. QUESTIONS ON TEACHING FOREIGN LANGUAGES
IV. LIFELONG LEARNING
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor - Ghid de acces -
Ghid de acces la Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor
UEFISCDI - Chestionar studenți
Informații studiul european EUROSTUDENT VIII În perioada următoare – martie-mai 2023 –, România va participa, prin Ministerul Educației, pentru a șasea oar...
CARTA_UNSTPB - Consultare publică
Consultare publică CARTA UNSTPB Având în vedere prevederile Legii Învățământului Superior și în spiritul transparenței decizionale și asumării responsabi...
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Taxe de școlarizare indexate – Centrul Universitar Pitești
Taxe de școlarizare indexate Taxele se pot plăti și cu cardul
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței instituționale”, Cod p
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței inst...