- Facultăți
- Facultatea de Mecanica si Tehnologie
- Departamentul Autovehicule și Transporturi
- Arena opiniilor
DEBUT, SCOP, PERSOANE IMPLICATE
Începând cu anul 2015, departamentul Autovehicule și Transporturi din cadrul Facultății de Mecanică și Tehnologie a Universității din Pitești organizează periodic CLUBUL DE DEZBATERI ACADEMICE STUDENȚEȘTI, intitulat ARENA OPINIILOR.
Scopuri urmărite: încurajarea şi sprijinirea activității de exersare a abilităților de comunicare în spațiul public, dezvoltarea gândirii critice, argumentației logice, toleranței față de alte opinii și a fair-play-ul, înțelegerea importanței ascultării interlocutorilor.
Persoanele implicate în activitățile clubului sunt studenți și profesori ai Universității din Pitești. Activitățile Clubului se organizează sub forma unor ședințe de instruire și exersare a căror frecvență este stabilită de membrii clubului, astfel încât la momentul prezentării publice a dezbaterilor (în luna Decembrie pentru semestrul I și în luna Mai pentru semestrul II), echipele să fie complet pregătite.
DEFINIREA TERMENILOR
DEZBATERE = Analiză amănunțită, discutare, deliberare (cu participarea părților implicate); discuție pe larg și adesea în contradictoriu asupra unei chestiuni, probleme, teme, etc.
MOȚIUNE = ansamblul ideilor, argumentelor, părerilor exprimate de fiecare din părțile implicate în dezbateri
ARENĂ = locul în care se desfășoară dezbaterile
MECI = ansamblul argumentațiilor și contraargumentațiilor
RUNDĂ (un MECI are mai multe RUNDE) =
= perechea argumentație – contraargumentație sau
= perechea pledoarie de tip afirmație – pledoarie de tip negație sau
= perechea pledoarie de tip afirmație de reconstrucție – pledoarie de tip negație de reconstrucție
= perechea pledoarie finală de tip afirmație – pledoarie finală de tip negație
REGULILE DEZBATERII
1. Există două echipe, fiecare formată dintr-un număr egal de membri (se recomandă 3 persoane).
2. Participanții într-un meci de dezbateri trebuie să comunice / avanseze moțiuni în baza unor raționamente logice și a unor exemple concrete / probe, nu în funcție de opiniile personale cu privire la tema discutată.
3. Un meci de dezbateri se desfășoară în fața unei comisii mixte de arbitraj formată din 3 cadre didactice, respectiv 3 studenți; comisia urmărește argumentele vorbitorilor și decide echipa câștigătoare în funcție de nivelul de persuasiune atins, fără ca decizia să fie afectată de convingeri personale sau lucruri care nu s-au spus în dezbatere (e.g. alte materiale de care comisia poate să dispună). Luarea acestei decizii se face prin judecarea argumentelor aduse în discuții, prin evaluarea acelor chestiuni care pot fi definite ca elemente de prezentare a discursului, prin respectarea duratelor de timp alocate discursurilor și pregătirii replicilor, etc.
4. Meciul este constituit dintr-un număr egal de runde alternante, după cum urmează:
a. meciul începe întotdeauna cu un argument de tip afirmație, enunțat de una din cele două echipe (convențional, aceasta va fi numită, în cele ce urmează, echipa A)
b. urmează contraargumentele celeilalte echipe (numită, în cele ce urmează, echipa B), menite să combată ori să diminueze importanța afirmațiilor echipei A;
c. echipa A răspunde cu afirmații de reconstrucție pentru a încerca reconsolidarea pledoariei inițiale;
d. de asemenea, echipa B furnizează replica prin intermediul unei pledoarii de tip negație de reconstrucție,al cărei scop este consolidarea punctului de vedere;
e. dezbaterile continuă cu pledoariile finale ale celor două echipe pe subiectul argumentului inițial, enunțat de echipa A.
5. Fiecare dintre cele două echipe are la dispoziție o durată egală de timp pentru a argumenta în favoarea sau împotriva unui subiect aflat în discuție (max. 5 minute). Așadar, durata unei runde alternante de tip 4.a + 4.b & 4.c + 4.d & 4.e este de max. 10 min.
6. Pentru construirea răspunsurilor, fiecare echipă are la dispoziție un timp de gândire de max. 4 minute.
7. De-a lungul unui meci, se recomandă desfășurarea a 2 seturi de runde alternante de tip 4.a + 4.b & 4.c + 4.d & 4.e.
8. La cel de-al doilea set de runde alternante, echipele vor schimba rolurile: echipa B va debuta cu o moțiune de tip afirmație, echipa A urmând să contraargumenteze cu o moțiune de tip negație etc.
9. Durata maximă a meciului: 100 minute, cu o pauză de 10 minute între cele două seturi de runde.
10. Fiecare echipă își va desemna un reprezentant, prin vocea căruia se vor auzi afirmațiile / negațiile, întrebările / răspunsurile (între cele două echipe, se pot adresa și întrebări, răspunsurile fiind sursă de alimentare a dezbaterii); ceilalți membri vor contribui la construirea argumentației / contraargumentației în perioadele alocate (cele max. 4 minute); nu este obligatoriu ca vorbitorul / reprezentantul echipei să fie unic, de-a lungul întregii dezbateri; în cadrul fiecărei runde, fiecare echipă desemnează cel mai potrivit vorbitor pentru a-și atinge scopul (i.e. convingerea audienței).
11. Nu sunt permise revizuiri ale poziției unei echipe în timpul dezbaterii.
12. Cel care afirmă trebuie să dovedească. Materialele vizuale sunt admise / permise; desigur, odată introduse, acestea devin disponibile pentru utilizare de către adversari.
DETALIILE EDITIILOR
Data | Subiect dezbatut | Studenti participanti | Program de studiu |
- .05.2020 | |||
17.05.2019 | Viitorul motorului diesel (pentru autoturisme) DA / NU |
Echipa DA (Madalina SIMOIU, Alina BANICA, Robert STOICA, Daniel NAE) Echipa NU (Andra FLORESCU, Alexandru VOICA, Bogdan TOMA, Razvan SIMESCU) |
A.R. |
17.05.2019 |
Echipa Transport public (Cosmina SANDU, Daniel CRACIUN, Mihaela BALANOIU, E. MORUSI) Echipa Transport privat (Georgiana STANESCU, Raluca IOSUP, Florin MARIN, A. IORGA) |
I.T.T. | |
18.05.2018 |
Echipa Propulsie termica (Stefania OPRINA, Robert POPA, Mihaela NITULESCU, Ramona MUCENIC, Mihai NEACSU, Cristian Vintila, George SAMAREANU) Echipa Propulsie electrica (Ana BADEA, Ana Maria ARMASELU, Cristian SORA, Alexandra BOLOVAN, Diana COTORA, Cristian SORA, Vlad NITA) |
A.R. | |
18.05.2018 | Transportul rutier vs. Transportul feroviar |
Echipa Transport rutier (Valentin CHIRCU, Danut DICOIAS, Daniela DOGEANU, Georgiana STANESCU) Echipa Transport feroviar (Gheorghe LEASU, Elena NITU, Floriana CINCA, Cosmina SANDU) |
I.T.T. |
26.05.2017 |
Echipa M.A.I. (Roxana SIMOIU, Bogdan BADULA, Denis CRACA, Cosmin STANESCU, Răzvan UNGUREANU) Echipa V.E. (Ana-Maria MARIN, Andrei CORNEA, Mihai NECULA, Radu TOMESCU, Marian TURLEA) |
A.R. | |
20.05.2016 |
Echipa M.A.S. (Mihai NICULAE, Maria STANCU, Raluca POPESCU, Alex RISTEA, Alin DIMA) Echipa M.A.C. (Ramona NICULA, Mihai DEACONESCU, Cătălin MURGEA, Cătălin DUMITRANA) |
A.R. | |
20.05.2016 |
Echipa P.M.F. (Dragos NEACSU, Cosmin CONSTANTINESCU, Dragoș CIONCU) Echipa P.M.S. (Bogdan CIOBANU, Cosmin ROSU, Adina TODEROIU) |
A.R. | |
20.05.2016 |
Intersecții semaforizate (Andreea NITA, Georgiana SUTA, Izabela POPESCU, Vasile BUNDUC) Intersecții cu sens giratoriu (Silviu BAN, Stefan VELCEA, Ioan TITIRIGA, Adina TUDORCIOIU) |
I.T.T. |
Actualizat: 11 noiembrie 2019
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor - Ghid de acces -
Ghid de acces la Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor
UEFISCDI - Chestionar studenți
Informații studiul european EUROSTUDENT VIII În perioada următoare – martie-mai 2023 –, România va participa, prin Ministerul Educației, pentru a șasea oar...
CARTA_UNSTPB - Consultare publică
Consultare publică CARTA UNSTPB Având în vedere prevederile Legii Învățământului Superior și în spiritul transparenței decizionale și asumării responsabi...
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Taxe de școlarizare indexate – Centrul Universitar Pitești
Taxe de școlarizare indexate Taxele se pot plăti și cu cardul
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței instituționale”, Cod p
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței inst...