- Facultăți
- Facultatea de Mecanica si Tehnologie
- Departamentul Autovehicule și Transporturi
- Poli Auto Fest
- Buggy
Pentru doi studenți ai programelor de studii Autovehiculelor Rutiere și Ingineria Transporturilor și Traficului, promoția 2018, din cadrul Facultății de Mecanică și Tehnologie realizarea proiectului de diplomă a fost o adevărată provocare. Astfel, în laboratoarele Departamentului de Autovehicule și Transporturi, Mădălin Delcă (A.R.) și Gheorghe Leașu (I.T.T.) au avut ca temă de proiect de diplomă proiectarea și construcția unui vehicul de tip Buggy, prin acest proiect demonstrându-se ceea ce orice angajator dorește: stăpânirea aspectelor teoretice din cei patru ani de studii universitare de licență la care se adaugă rezultatele practice ale proiectelor inginerești. Realizarea prototipului Buggy s-a desfășurat pe parcursul a două semestre și a constat în etape de realizare de schițe tehnice, proiectare cu ajutorul programului Catia V5 și construcție finală, ameliorată pe parcurs, a vehiculului menționat. Proiectul studențesc a început prin stabilirea planning-ului de proiect, a etapelor specifice de proiectare și concepție, pasi foarte importanți în ingineria proiectelor de automobile. S-au facut studii legate de analiză de valoare, analiză a concurenței, rezultatele acestora dovendidu-se a fi de real interes în construcția prototipului de vehicul Buggy. Astfel, după finalizarea etapelor specifice de proiectare studenții au realizat structura de rezistență a prototipului, fiind apoi montate/adaptate, în etape specifice, toate elementele ce țin de funcționarea acestuia: grup motopropulsor, sistem de frânare, sistem de suspensie, sistem de direcție, etc. O adevărată provocare a fost adaptarea timoneriei de comandă a treptelor din cutia de viteze, având în vedere faptul că GMP-ul a fost amplasat în partea din spate a vehiculului și structura de rezistență a necesitat modificări suplimentare. Proiectul de diplomă a fost susținut de studenții implicați și prototipul funcțional a fost prezentat comisiei de examinare a studiilor de licență. Bineînțeles că prototipul mai necesită activități de îmbunătățire a funcționării și, mai ales, studii legate de rezistența acestuia și determinarea performanțelor, acestea fiind etape ce se vor desfășura în viitorul apropiat.
Proprietar:
Universitatea din Pitești
Proiectare & fabricare:
Gheorghe LEAȘU, inginer ITT UPIT, promoția 2018,
Mădălin DELCĂ, inginer AR UPIT, promoția 2018.
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor - Ghid de acces -
Ghid de acces la Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor
UEFISCDI - Chestionar studenți
Informații studiul european EUROSTUDENT VIII În perioada următoare – martie-mai 2023 –, România va participa, prin Ministerul Educației, pentru a șasea oar...
CARTA_UNSTPB - Consultare publică
Consultare publică CARTA UNSTPB Având în vedere prevederile Legii Învățământului Superior și în spiritul transparenței decizionale și asumării responsabi...
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Taxe de școlarizare indexate – Centrul Universitar Pitești
Taxe de școlarizare indexate Taxele se pot plăti și cu cardul
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței instituționale”, Cod p
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței inst...