- Facultăți
- Facultatea de Științe ale Educatiei, Științe Sociale şi Psihologie
- Departamentul de Științe ale Educației
- Cercetare
- Proiecte cu finanțare europeană
Proiecte derulate de Facultatea de Științe ale Educației, Științe Sociale și Psihologie
EUDiTi – Europe Digi Twins
2023-1-MT01-KA220-HED-000166976
Despre proiect
Proiectul nostru susține transformarea digitală și utilizarea tehnologiilor verzi la nivelul învățământului superior prin încurajarea practicilor inovatoare de învățare și de predare. Ca parte a programului Erasmus+, EUDiTi își propune să abordeze prioritățile educaționale cheie, oferind studenților, educatorilor și profesioniștilor din grupul țintă o platformă de ultimă generație pentru înțelegerea și utilizarea tehnologiei Digital Twins.
Printr-o platformă ușor de utilizat și un mediu de simulare captivant, studenții pot explora tehnologia Digital Twins într-un mod sigur, interactiv. Această abordare practică promovează învățarea individualizată și dezvoltă gândirea critică și abilitățile de rezolvare a problemelor, esențiale pentru adaptarea la peisajul digital aflat în continuă schimbare.
EUDiTi abordează, de asemenea, prioritatea mai amplă a transformării digitale prin îmbunătățirea pregătirii digitale, a rezilienței și a capacității digitale în sectorul învățământului superior.
Grupuri țintă
- Studenți care studiază la diferite programe de studii, interdisciplinar cu domeniile tehnologie digitală, inginerie sau științe
- Educatori și formatori, interesați să folosească tehnologia Digital Twin în metodele lor de predare
- IMM-uri și industrii interesate să folosească tehnologia Digital Twin în cadrul afacerilor
- Cercetători și antreprenori, interesați să dezvolte noi aplicații și soluții ale modelului Digital Twin.
Parteneri
- GENISTA Research Foundation, Malta – Coordonator
- University of Western Macedonia, Grecia
- UC Limburg, Belgia
- Universitatea Națională de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București, România
- Social Innovation & Cohesion Institute, Grecia
- European Foundation for Innovative Development, Polonia
Rezultatele proiectului:
- Ghid digital
- Platformă și Aplicație mobilă
- Simulator
*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************
Higher Education for All: Learning Environments built on Trauma-Informed Teaching and Communication (HEAL)
Project no. 2023-1-RO01-KA220-HED-000167223
Universitatea de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București, Centrul Universitar Pitești, prin Facultatea de Științe ale Educației, Științe Sociale și Psihologie, este coordonator principal în proiectul Erasmus+ Higher Education for All: Learning Environments built on Trauma-Informed Teaching and Communication (HEAL) proiect nr. 2023-1-RO01-KA220-HED-000167223.
HEAL vizează crearea unui sistem universitar mai incluziv, care să sprijine nevoile tuturor studenților, inclusiv ale celor care ar fi putut suferi traume. Trauma poate avea un impact semnificativ asupra performanței academice a studenților, a sănătății mintale și a bunăstării și este esențial ca profesioniștii din învățământul superior să fie echipați cu abilitățile și cunoștințele necesare pentru a oferi predarea și comunicarea bazată pe informații despre expunerea la traume.
Obiectivele proiectului cuprind dezvoltarea unui program de formare și linii directoare pentru predarea și comunicarea informativă (PCIT) pentru a ajuta profesioniștii din învățământul superior (HED) să ofere programe care să răspundă nevoilor studenților care au suferit traume.
Rezultate așteptate ale proiectului:
- Dezvoltarea și testarea pilot a unui program cuprinzător de formare și a liniilor directoare pentru practicile PCIT care pot fi implementate de profesioniștii din învățământul superior HED pentru a sprijini mai bine studenții care au suferit traume.
- Creșterea incluziunii și a eficacității sistemelor de învățământ superior, ceea ce duce la îmbunătățirea performanțelor academice, a sănătății mintale și a bunăstării tuturor studenților, în special a celor care au suferit traume.
- Identificarea eventualelor lacune în serviciile de sprijin și în domeniile în care sunt necesare resurse suplimentare și de formare.
- Integrarea practicilor PCI în serviciile de asistență existente pentru a crea o abordare mai holistică și mai eficientă pentru a servi studenți
ilor care au suferit traume. - Îmbunătățirea sănătății mintale și a bunăstării studenților, ceea ce duce la un mediu de învățare mai pozitiv și mai favorabil.
Consorțiul proiectului:
· Universitatea de Știință și Tehnologie POLITEHNICA București (România) – coordinator principal
· University of Novo mesto Faculty of Health Sciences (Slovenia)
· Trinity College Dublin (Irlanda)
· The University of Ioannina (Grecia)
· EQUALINE (Grecia)
· ASOCIATIA A.S.E.L. (România)
Perioada de implementare a proiectului: 01.11. 2023-31.10.2025
Mai multe detalii despre proiect, puteți afla accesând HEAL Project
DISCLAIMER: Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or Agentia Nationala pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale (ANPCDEFP). Neither the European Union nor the granting authority can be held responsible for them.
*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************
THE SCHOOL 4 THE SCHOOLS: AN EFFECTIVE LEADERSHIP IN CHALLENGING TIMES
Universitatea din Pitești, prin Facultatea de Științe ale Educației, Științe sociale și Psihologie, Departamentul de Științe ale Educației, este partener în poiectul Erasmus+, finanțat de Comisia Europeană,The School 4 The Schools: An Effective Leadership in Challenging Times, , proiect nr. 2022-1-IT02-KA220-SCH-000089769.
Acest proiect rezumă importanța leadership-ului necesar în vremuri dificile, examinează practicile de leadership de succes prin incertitudine și evidențiază învățăturile din situațiile critice anterioare.
Obiectivele majore ale proiectului sunt următoarele:
- Îmbunătățirea competențelor profesorilor pentru a răspunde eficient la diferențele dintre elevi;
- Respectarea diversității indivizilor care provin din medii educaționale diferite și promovarea înțelegerii și respectului pentru toți membrii comunității educaționale;
- Crearea de medii educaționale în care toți indivizii se simt bineveniți ca lideri și elevi de succes ;
- Îmbunătățirea participării active a profesorilor ca lideri în domenii în care pot contribui la rezolvarea problemelor educaționale
- Asigurarea mentoratului pentru studenți și profesori debutanți.
Consorțiu:
FORIUM (Italia)- Lider de parteneriat
SCHOOL Istituto Tecnico Statale CARLO CATTANEO (Italia)
UNIVERSITATEA DIN PITESTI (Romania)
Colegiul Economic "Maria Teiuleanu" (Romania)
STIFTELSEN KURSVERKSAMHETEN VID U-AUNIVERSITET (Suedia)
Innovation Training Center, S.L. (Spania)
DANMAR COMPUTERS SP ZOO (Polonia)
MODEL HIGH SCHOOL OF MYTILENE OF THE UNIVERSITY OF THE AEGEAN (Grecia)
32 SU s izuchavane na chuzhdi ezici "Sv.Kliment Ohridski" (Bulgaria)
Proiectul se va derula pe o perioadă de 25 de luni (2022-2025) în care se vor realiza produsele următoare: curricula programului de formare continuă pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar, Raport privind analiza situației actuale asupra formării continue a cadrelor didactice în domeniul leardershipului, un curs mixt (blended course) care vizează ca profesorii de liceu să fie capabili să regândească procesul educațional post-pandemie și nu numai, din perspectiva leadershipului. Scopul cursului va fi dotarea cadrelor didactice de liceu cu abilități de leadership pentru a-i sprijini în trecerea de la procesul educațional din perioada pandemiei la școala față-în-față, adaptată la noile nevoi educaționale ale elevilor.
.Activitatea proiectului poate fi urmărită și pe Facebook și Instagram
· facebook.com/school4theschools
· instagram.com/school4theschools
*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************
SHE CHOOSES STEM FOR THE FUTURE
Universitatea din Pitești, prin Facultatea de Științe ale Educației, Științe sociale și Psihologie, Departamentul de Științe ale Educației, este partener în poiectul Erasmus+, finanțat de Comisia Europeană, SHE CHOOSES STEM FOR THE FUTURE (Ea alege STEM pentru viitor), proiect nr. 2022-1-IT02-KA220-SCH-000086855.
Din 2021, Parlamentul European promovează egalitatea între femei și bărbați și în educație și subliniază importanța instituțiilor în încurajarea fetelor să participe la cursuri STEM.
Prin urmare, proiectul urmărește să promoveze interesul în studiul disciplinelor STEM în rândul tinerilor (în special în rândul fetelor), a egalității de gen în domeniul științific, realizarea de materiale didactice pentru profesori și elevi. Obiectivele majore ale proiectului sunt următoarele:
- Promovarea interesului și excelenței disciplinelor STEM
- Promovarea și diseminarea problematicii egalității de gen în domeniul științific
- Dezvoltarea acțiunilor de consolidare a capacităților pentru cadrele didactice și operatorilor din școli printr-un curs de formare.
- Identificarea de soluții concrete prin definirea unui Manual de Orientare a Etichetei Educaționale de Orientare OER pentru sprijinirea instituțiilor de învățământ, tinerilor și familiilor în etapele de tranziție de la nivelurile primare la învățământul superior și ulterior la cursurile universitare
- Promovarea importanței formării STEM în special în rândul tinerilor studenți cu privire la profesiile de mâine
- Dezvoltarea unor acțiuni de conștientizare teritorială
Consorțiu:
Primăria din Narni (Italia)– COORDONATOR PRINCIPAL
Istitutul Gandhi din Narni (Italia)
EPRALIMA - Escola Professional Do Alto Lima din Arcos de Valdevez (Portugalia),
IES La Zafra din Motril (Spania),
Simeon Radev Institute din Pernik (Bulgaria),
UCAM - Fundacion Universitaria San Antonio din Murcia (Spania),
Asociația Bulgaria Training din Sofia (Bulgaria)
Universitatea din Pitești (România),
The Environment Department of CRN din Roma, (Italia)
The European Platform of Women Scientists din Bruxelles. (Belgia)
Proiectul se va derula pe o perioadă de doi ani (2022-2024) în care se vor realiza produsele următoare: o metodologie privind predarea disciplinelor STEM în școlile gimnaziale și liceu, un Raport privind analiza situației actuale privind predarea disciplinelor STEM, RESURSE EDUCAȚIONALE DESCHISE (OER) _ ETICĂ DE ORIENTARE, două instrumente digitale pentru elevi, respective: o trusă digitală de instrumente didactice și o carte digitală privind disciplinele STEM.
De asemenea, pe percursul desfășurării proiecului, consorțiul va organiza 3 ateliere de lucru în școlile partenere din Bulgaria, Portugalia și Spania, precum și o conferință finală de diseminare a rezultatelor proiectului ce va avea loc la Bruxelles.
https://www.stemforthefuture.eu
https://www.facebook.com/stemforthefuture
News about the project
https://www.facebook.com/share/r/UGE2ARGPS4pwem9z/
*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************
Climate Change Deserves to be in the Curricula (C.C.D.C)
2021-1-TR01-KA210-SCH-000032316
Erasmus+ Program - Call 2021 - Key Action 2 Small-scale partnerships – KA210
Universitatea din Pitești, prin Facultatea de Științe ale Educației, derulează Proiectul Erasmus+ Climate Change Deserves to be in the Curricula (C.C.D.C), în perioada 28 februarie 2022 - 28 februarie 2024, sub coordonarea Hoca Ahmed Yesevi Anadolu Lisesi, Turcia. Scopul acestui proiect este de a pregăti un curriculum comun care să poată fi aplicat pentru combaterea schimbărilor climatice datorită obiectivelor educaționale comune între țările europene. Parteneriatul a fost construit cu trei școli generale din Turcia (Hoca Ahmed Yesevi Anadolu Lisesi), Grecia(Gymnasio L.T. Halkis ''Socratis Fanurakis''), Portugalia (Escola Secundaria Penafiel) și o organizație non-guvernamentală din Croația (Zdravi Grad), alături de Universitatea din Pitești, România,
Proiectul C.C.D.C prevede:
- Dezvoltarea unui curriculum privind schimbările climatice, care este susținută de instrumente Web 2.0 și abordează problemele țărilor partenere,
-Înființarea unei platforme de e-learning completată cu o serie de resurse educaționale deschise.
Proiectul are planificate activități locale și online pentru atingerea obiectivelor cu participarea activă a elevilor și a profesorilor. În cadrul proiectului va fi elaborată o carte electronică privind mediul și schimbările climatice în țările partenere, un manual al profesorului despre cum să includem mediul și schimbările climatice în programa școlară, prin învățarea latentă și învățarea digitală bazată pe jocuri.
Activitatea proiectului poate fi urmărită și pe Facebook și Instagram
https://www.facebook.com/groups/4839676089442168
https://instagram.com/c.c.d.c.erasmus?utm_medium=copy_link
*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************
Tools for inclusive Education (ToFIE)
2020-1-FI01-KA203-066571
Erasmus+ Program - Call 2020- Key Action 2 Strategic Partnership – KA201
Proiectul Tools for inclusive Education (ToFIE), numărul 2020-1-FI01-KA203-066571, este derulat pe o perioadă de 28 de luni (01 octombrie 2020 – 30 noiembrie 2022), prin programul Erasmus + Parteneriate Strategice.
Proiectul este implementat de Laurea University din Vantaa, Finlanda (coordonatorul proiectului), LogoPsyCom din Monz, Belgia, Creative Learning Programmes Ltd. din Edinburgh, Regatul Unit al Marii Britanii, European Education and Learning Institute din Creta, Grecia și Universitatea din Pitești, România.
Proiectul își propune să încurajeze incluziunea studenților cu tulburări specifice de învățare în învățământul superior.
Obiectivele proiectului sunt:
- promovarea cooperării structurate transfrontaliere și interregionale;
- îmbunătățirea capacității organizațiilor active în educație;
- îmbunătățirea dezvoltării profesionale a celor care lucrează în educație prin creșterea calității și a gamei de formare inițială și continuă;
- facilitarea validării învățării formale și nonformale;
- producerea de resurse educaționale deschise, care sunt create atât ca rezultat al cercetării, cât și al implicării cu experți și practicieni din comunitatea dislexiei.
Rezultatele proiectului:
- diseminarea politicilor, experiențelor și practicilor educaționale în domeniul educației incluzive
- dezvoltarea de materiale de susținere - un set de instrumente pentru profesori - care să poate fie utilizat educația adulților cu tulburări de învățare, ADHD sau Asperger
- elaborarea unui set de indicatori de calitate și materiale de instruire pentru practicienii din țările parteneriatului
- identificarea componentelor universale ale bunelor practici în furnizarea de cursuri studenților cu tulburări de învățare, investigarea conexiunii dintre bilingvism și tulburări de învățare pentru studenții bilingvi/ poligloți
- furnizarea unui modul de formare pentru profesorii din învățământul universitar
*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************
PREDAREA GRAMATICII PENTRU O COMUNICARE SPONTANĂ
KA204-8276015E
Erasmus+ Program - Key Action 2 Strategic Partnership – KA204
Proiectul TGSC, este derulat pe o perioadă de 2 ani (01 octombrie 2020 – 30 septembrie 2022), prin programul Erasmus + Parteneriate Strategice.
TGSC - first newsletter
TGSC - second newsletter FR
TGSC - second newsletter RO
*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************
FLASMIND
2019-1-FR01-KA201-063156
Erasmus+ Program - Call 2019 - Key Action 2 Strategic Partnership – KA201
Proiectul FLASHMIND, numărul 2019-1-FR01-KA201-063156, este derulat pe o perioadă de 2 ani (01 decembrie 2019 – 30 noiembrie 2021), prin programul Erasmus + Parteneriate Strategice.
Proiectul își propune să promoveze utilizarea „flashcardurilor” în învățare la elevii cu tulburări specifice de învățare.
Proiectul este coordonat de EDULOG (Franța, coordonator), LogoPsyCom (Belgia), European Education and Learning Institute (Grecia), Euphoria (Italia), Les Apprimeur (Franța) și Universitatea din Pitești, România.
Flash Mind este o platformă gratuită de învățare și de recapitulare a cunoștințelor și a abilităților de bază pentru învățământul primar și secundar.
Prin crearea acestei platforme, se urmărește:
- îmbunătățirea abilităților profesorilor în crearea de cursuri digitale interactive cu o componentă vizuală puternică
- oferirea de suport pedagogic elevilor cu dificultăți sau cu dizabilități de învățare
- dezvoltarea de abilități de bază la elevii cu dificultăți de învățare și integrarea lor în școlară
- schimb de bune practici între profesori datorită abordării colaborative a platformei.
Rezultatele proiectului:
- Platformă de generare și construire de flashcarduri (cartonașe)
- 60 de lecții vizuale și interactive
- O Bibliotecă vizuală (3000 de flashcarduri)
- 20 de fișe de lucru
- „Cartea albă” a proiectului
Mai multe informații despre activitățile proiectului le puteți găsi https://www.flashmind.eu/ro
*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************
WILD! The Wild Garden for Learning and Development
2019-1-IT02-KA201-063227
Erasmus+ Program - Call 2019 - Key Action 2 Strategic Partnership – KA201
Proiectul WILD! The Wild Garden for Learning and Development, 2019-1-IT02-KA201-063227, are o durată de 30 de luni și se derulează în perioada 01 decembrie 2019 și 31 mai 2022, iar aplicantul este Studio Naturalistico Hyla (Italy).
Echipa de proiect din partea UPIT este formată din: Coordonator partener/Manager: conf. univ. dr. Adriana Lazar, Cercetători: conf. univ. dr. Claudiu Langa, conf. univ. dr. Gabriela Petruța, conf. univ. dr. Delia Duminica, conf. univ. dr. Loredana Tudor, conf. univ. dr. Magdalena Stan, lect. univ. dr. Luiza Sârbu. Din partea partenerului Școala Gimnazială „Al. Davila” din Pitești participă prof. înv. Primar Florentina Tudorache. Celelalte instituții partenere sunt: Instituto Politecnico de Castelo Branco (Portugal), Associação Jardim Escola João de Deus (Portugal), Uniwersytet Lodzki (Poland), Foundacja Dar Edukaji (Poland).
Acest proiect dezvoltă o metodologie și instrumente didactice bazate pe grădina naturală (grădina sălbatică), un loc în care elevii să experimenteze, să observe și să cunoască îndeaproape mecanismele care reglementează ecosistemele naturale care pot fi recreate în spațiile școlare mai mici.
Obiectivul principal al proiectului este acela de a îmbunătăți abilitățile științifice ale profesorilor și ale elevilor datorită instrumentelor didactice de înaltă valoare pedagogică, capabile să răspundă tuturor nevoilor profesorului, nu numai în abordarea și stimularea tratării subiectelor științifice, adesea dificil de ilustrat în sala de clasă, dar și aceea de a putea reînnoi programul școlar folosind strategii didactice incluzive și suplimentare care permit implicarea activă a tuturor elevilor, cu referire specială la nevoile speciale. Grădina WILD oferă posibilitatea de a efectua învățarea și cooperarea, rezolvarea problemelor colaborative între elevi, formarea grupurilor în activitățile de predare și utilizarea strategiilor alternative în învățare.
Proiectul WILD propune organizarea şi desfăşurarea activităţilor didactice în cadrul unei gradini naturale atât pentru îmbogăţirea vocabularului activ al elevilor din şcoala primară cu noţiuni de ştiinţe ale naturii, cât şi pentru dezvoltarea simţului răspunderii, a dorinţei acestora de a respecta şi proteja natura. Observarea directă a plantelor şi a animalelor, a relaţiilor existente între vieţuitoare, precum şi a relaţiilor acestora cu mediul de viaţă, va facilita înţelegerea şi însuşirea corectă de către elevi a noţiunilor de Știinţe ale naturii. De asemenea, realizarea unor lucrări practice sau experimente în acest adevarat laborator viu creat în natură va contribui la formarea capacităţii elevilor de a observa natura, precum şi a unor deprinderilor practice de lucru. Activităţile şcolare şi/sau extraşcolare desfăşurate în aer liber vor constitui un cadru adecvat pentru dezvolarea unor relaţii interpersonale care să stimuleze învăţarea la elevi.
*********************************************************************************************************************************************************************************************
Website: CLIL for Young European Citizens
Titlul proiectului: CLIL for Young European Citizens
Proiect Nr. 2019-1-IT02-KA201-063222
Erasmus+ Program - Call 2019 - Key Action 2 Strategic Partnership – KA201.
„CLIL for Young European Citizens” este un proiect în parteneriat strategic al cărui obiectiv este extinderea și îmbunătățirea utilizării Învățării integrate a conținutrilor prin intermediul unei limbi străine în școlile primare la nivel european.
Proiectul, care este dedicat și vizează în primul rând profesorii, le va permite acestora:
- Să găsească, să împărtășească și să reutilizeze resurse educaționale deschise folosind repertoriul online dedicat OER (Open Educational Resources) privind educația civică europeana, conservarea mediului înconjurător, educația privind câteva aspecte economice de bază – Se va face o cercetare la nivel național, transnațional și european luând în considerare două activități integrate: studii de cercetare și sondaje de opinie privind bunele practici în școală prin CLIL în domeniul Educație civică europeană, și un recensământ al OER (resurse educaționale deschise) prin CLIL pentru activitățile temei Educație civică europeană;
- Să profite de activitățile de formare față în față sau online (eLearning) mulțumită eCourse-ului gratuit care va fi disponibil pentru profesori (dar și pentru părinți);
- Să acceseze ghidurile care vor fi disponibile în format digital;
- Să adopte practici inovatoare datorită creării de lecții originale, care îi va implica atât pe elevi cât și pe părinți în procesul de învățare.
Grupurile țintă ale proiectului sunt:
- Profesorii pentru învățământul primar;
- Școlile primare;
- Elevii din școlile primare;
- Părinții & familiile elevilor din școlile primare;
- Formatorii profesorilor pentru învățământul primar;
- Universitățile, Școlile de limbi străine și alte organizații specializate în formarea profesorilor pentru învățământul primar.
Proiectul CLIL4forYEC are ca obiectiv aprofundarea și dezvoltarea a trei teme centrale:
- Educație civică europeană;
- Sensibilizare/conștientizare pentru mediul înconjurător;
- Educație financiară de bază.
- Aplicantul proiectului: GIUNTI O.S. PSYCHOMETRICS SRL Italia
-
Partenerii de proiect:
- The Language Center srl Italia
- Direzione Didattica Todi Italy
- Direzione Didattica Aldo Italia Terni Italia
- INSTITUTO POLITECNICO DE CASTELO BRANCO Portugalia
- Agrupamento de Escolas Gardunha e Xisto Portugalia
- UNIVERSITATEA DIN PITESTI România
- Scoala Gimnaziala Alexandru Davila România
- UNIVERSIDAD DE EXTREMADURA Spania
- CEIP LAS VAGUADAS Spania
*************************************************************************************************************************************************************************************
Erasmus+ Programme – Strategic Partnership
Empowering Practitioners in Social Work from Rural Communities – EPSWRA 2018-2020
2018-1-RO01-KA204-049515
Dezvoltarea unui cadru nonformal și permanent de împuternicire a practicienilor în domeniul asistenței sociale din zonele rurale a șapte țări Europene, în vederea creșterii gradului de participare a acestora la viața comunității și dezvoltării de abilități complementare care să îi ajute să facă față problemelor sociale curente ale grupurilor vulnerabile din comunitățile lor.
Parteneri:
Grup țintă: asistenți sociali și persoane care au atribuții în domeniul asistenței sociale, dar fără o diplomă care să ateste acest fapt, care lucrează în zone defavorizate (mediu rural și chiar orașe mici)
Buget total: 144.989 euro
GHID DE BUNE PRACTICI ÎN DOMENIUL ASISTENȚEI SOCIALE ÎN COMUNITĂȚILE RURALE - varianta în limba engleză
***********************************************************************************************************************************
Facultatea de Științele Educației, Științe Sociale și Psihologie, Unversitatea din Pitești derulează în perioada decembrie 2017-decembrie 2019 ERASMUS+ "Fostering Leadership Development Among Teachers", numărul 2017-1-IT0-2KA201-036432.
Acest proiect își propune să dezvolte metodologii și materiale pentru a îmbunătăți aptitudinile de leader printre profesori din licee (elevi cu vârste cuprinse între 14 – 18 ani).
Rezultatele acestei activități sunt:
- Un instrument de diagnosticare online pentru evaluarea leadershipului la profesori
- Un curs față – în – față pentru dezvoltarea leadershipului la profesori
- Un E- curs pentru dezvoltarea leadershipului la profesori
Coordonatorul proiectului este Fo.Ri.Um. Sc (Italy), iar partenerii proiectului sunt Istituto Tecnico Statale CARLO CATTANEO (Italy), Giunti Psychometrics Srl (Italy), Universitatea din Pitesti (Romania), Spoleczna Akademia Nauk (Poland), Colegiul Economic Maria Teiuleanu (Romania), Liceum Akademickie Akademickiego Centrum Edukacyjnego San W Lodzi (Poland), Experimental High School Of Mytilene Of The University Of The Aegean (Greece)
LIDO - anunt conferinta finala
ANUNȚ
Au început înscrierile la cursurile derulate în cadrul proiectului ERASMUS+ "Fostering Leadership Development Among Teachers", numărul 2017-1-IT0-2KA201-036432, adresate cadrelor didactice din învățământul preuniversitar.
Înscrierile se fac la secretariatul Colegiului Economic „Maria Teiuleanu”, str. Teiuleanu, nr. 1, Pitești - Argeș
Persoane de contact:
conf.univ.dr. Claudiu LANGA - Universitatea din Pitești;
prof. Daniela RĂDUȚ - Colegiul Economic „Maria Teiuleanu”
***********************************************************************************************************************************
Erasmus+ Project: ENtrepreneurialGAmes for Growing Europeans - EN.GA.G.E.2017-1-IT02-KA201-036947 (01.09.2017-31.08.2019)
Project Coordinator: Istituto Comprensivo Statale Panicale Piegaro Paciano (IT)
Project Partners: European Grants International Academy SRL (Italy); Universitatea Din Pitesti (Romania); PalatulCopiilor Pitesti (Romania); AnaptixiakoKentroThessalias (Greece); MousikoScholioTrikalon (Greece); Conservatoire National des Arts et Métiers des Pays-de-la-Loire (France); O.G.E.C. LA JOLIVERIE (France)
- Develop a sense of initiative among the young students, different from the traditional object-role of teaching
- Develop teacher teams’ capacity to create entrepreneurial dimensions in cross-subject and project based activities
- Develop an entrepreneurial atmosphere in the school, including management level
- Foster an increasing interest in the community to engage in school activities and projects
- Offer schools across Europe practice-based guidance and digital tools
- Contribute to networks of entrepreneurial schools in Europe
***********************************************************************************************************************************
Obiectivul general al proiectului ERASMUS+ "Train the provider" este de a îmbunătăți formarea personalului prin activități specifice educației adulților prin schimbul de bune practici și benchmarking al programelor de formare a personalului.Facultatea de Științele Educației, Științe Sociale și Psihologie, Unversitatea din Pitești, derulează în perioada septembrie 2017- august 2019 proiectul ERASMUS+ "Train the provider", numărul 2017-1-DE02-KA204-004160.
Coordonatorul proiectului este Niedersächsischer Bund für freie Erwachsenenbildung e. V. (NBEB - Germania), iar partenerii proiectului sunt Epistimoniki Enosi Ekpedefsis Enilikon (HAEA - Grecia), Universitatea din Piteşti (UPIT - România) și FolkeuniversitetetØst (FUØST - Norvegia).
***********************************************************************************************************************************
Departamentul de Științe ale Educației din cadrul Facultății de Științele Educației, Științe Sociale și Psihologie, Unversitatea din Pitești, implementează pe o perioadă de 2 ani (octombrie 2017 - septembrie 2019) proiectul cu titlul MOOC DYS, numărul 2017-1-BE01-KA201-024775.
Proiectul MOOC DYS, desfășurat prin programul Erasmus + Parteneriate Strategice, își propune să dezvolte un curs masiv online (MOOC) cu diferite blocuri de învățare pentru profesori și părinți. Proiectul este coordonat de Fundația Logopsycom Belgia, iar partenerii proiectului sunt KE.D.D.Y. Grecia, Formation 3.0 Franța, Civiform Italia, Rede DLBC Portugalia și Universitatea din Pitești, România.
Prin crearea acestui MOOC, proiectul își propune:
- Să sporească calitatea sprijinului pentru școlarizarea copiilor cu tulburări specifice de învățare în întreaga Europă;
- Să ofere de competențe, resurse și instrumente adecvate persoanelor care participă la educația lor;
- Să conștientizeze problemele cu care se confruntă „Dys”;
- Să îmbunătățească relațiile dintre părinți și profesori.
***********************************************************************************************************************
Start în cariera ta!- UPIT (START-UPIT)
PROIECTUL PRIVIND ÎNVĂȚĂMÂNTUL SECUNDAR (ROSE) - SCHEMA DE GRANTURI PENTRU UNIVERSITĂȚI – 67/SGU/NC/I
BENEFICIAR: UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI
********************************************************************************************************************
Un proiect european pentru profesorii din învățământul primar finanțat prin programul Erasmus+.Obiectivul central al proiectului C4C, care a fost lansat la 1 septembrie 2015, este acela de a veni în sprijinul profesorilor din învățământul primar prin oferirea unui program de formare cuprinzător în ceea ce privește abordarea CLIL – Acronimul CLIL înseamnă Învățarea integrată a conținutului și a limbii
Consorțium
The Language Center s.r.l. din Todi (Italia), www.wellanguage.com: (coordonator principal)
Școli partenere
- Direzione Didattica , Todi (Italia)
- Direzione Didattica Aldo Moro of Terni, Terni (Italia)
- Szkola Podstawowa nr. 199 im. Juliana Tuwima, Lodz (Polonia)
- Școala Gimnazială Alexandru Davila, Pitești (România)
- Agrupamento de Escolas Gardunha e Xisto, Fundão (Portugalia)
Parteneri
- Instituto Politécnico de Castelo Branco, Castelo Branco (Portugalia)
- Universitatea din Pitești, Pitești (România)
- Uniwersytet Lodzki, Lodz (Polonia),
- Giunti O.S. Organizzazioni Speciali, Florența (Italia)
***********************************************************************************************************************************
- Developing entrepreneurial fluency in teacher education [Teacher2020]
- Development of Innovative Methods of Training the Trainers ARTiT- 509927-LLP -1 -2010- 1 –GR-GRUNDTVIG-GMP
- Alphabets of Europe Alpha AlphaEU - 531092-LLP-2012-CY-KA2-KA2MP
- Parents Informal Network for Early Childhood Learning [PINECL] 543178-LLP-1-2013-1-IE-KA3-KA3MP
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor - Ghid de acces -
Ghid de acces la Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor
UEFISCDI - Chestionar studenți
Informații studiul european EUROSTUDENT VIII În perioada următoare – martie-mai 2023 –, România va participa, prin Ministerul Educației, pentru a șasea oar...
CARTA_UNSTPB - Consultare publică
Consultare publică CARTA UNSTPB Având în vedere prevederile Legii Învățământului Superior și în spiritul transparenței decizionale și asumării responsabi...
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Taxe de școlarizare indexate – Centrul Universitar Pitești
Taxe de școlarizare indexate Taxele se pot plăti și cu cardul
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței instituționale”, Cod p
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței inst...