- Facultăți
- Facultatea de Mecanica si Tehnologie
- Departamentul Autovehicule și Transporturi
- Proiect studentesc - formula EASTER
Formula 1 a avut un echivalent pentru țările socialiste din Europa de Est. Aceasta competitie se numea Formula Easter si reprezenta un fel de "Cupa Pacii si a Prieteniei" la care participau tarile RDG, URSS, Cehoslovacia, Polonia, Bulgaria, Ungaria si Romania. Aceasta formula se mai numea si Formula E 1300, pentru că vehiculele participante trebuiau sa aibă un motor de maximum 1300 cm3, capacitate ce a fost ulterior mărită la 1600 cm3, după anii '90. Astfel, Formula Easter a fost o competitie internationala de motorsport ce s-a desfășurat intre anii 1980 și 1990. Vehiculele participante aveau un singur loc. La competiție a participat și România, atât ca și țară gazdă, cât și cu piloți. Interesant este faptul ca monoposturile care luau startul erau fabricate 100% in țara noastră. Astfel, este de cunoscut faptul că inginerii din Romania au realizat vehicule veritabile de curse, extrem de competitive, pentru anii '80 - '90. Etapele din cadrul Formulei Easter s-au desfasurat in mai multe orase, printre care: Most (Cehia), Kielce (Polonia), Riga (Letonia), Schleiz (Germania), Albena (Bulgaria), Mogyorod Hungaroring (Ungaria), Poznan (Polonia), Resita (Romania) si Galati (Romania). În România au avut loc 5 etape de Formula Easter, 4 la Resita si una singura la Galati.
Conform spuselor pilotului argeșean Gheorghe CIOACĂ (fost ing. laborant în cadrul DAT – FMT la Universitatea din Pitești), care a participat la mai multe etape de Formula Easter, monopostul său avea urmatoarele specificatii: "Vehiculul avea cutia de viteze de Dacia 1300, amortizoarele, de Dacia, au fost modificate. Monopostul Easter dispunea de o cutie de Dacia 1300 in 5 trepte, modificata din punct de vedere rapoarte de transmitere si grup conic, iar sasiul a fost conceput la UCM Resita pentru a primi un motor de Dacia 1400 cm3, ulterior motor Lada 1600 , 80 CP, 9000 rot/min".
Actualmente, vehiculul (v. foto) dispune de un motor de 1400 cm3, grație sprijinului oferit de grupul DACIA RENAULT și a fost restaurat/modificat și adus în stare de perfectă funcționare de o echipă de studenți inimoși de la programele de studii AR si ITT.
CARACTERISTICI MOTOR motor cu aprindere prin scânteie, K7J 710 cilindree: 1390 cm3, alezaj x cursă: 79,5 x 70 mm, raport volumetric: 9,5 număr cilindri/configurație: 4L, număr total supape: 8, putere maximă kW/CP: 55 / 75 tipul injecției: multipunct, carburant: benzină fără plumb. |
TRANSMISIE cutie de viteze manuală, număr de rapoarte: 5 + 1, tracțiune 4 x 2, spate,
MASE gol în ordine de mers: 480 kg, gol în ordine de mers (min. – max.): 480 – 555, kg, cu pilot. |
DIMENSIUNI lungime: 3800 mm, lățime: 1770 mm, înălțime: 1150 mm, ampatament: 2303 mm, ecartament față: 1400 mm, ecartament spate: 1500 mm, consolă față: 90 mm, consolă spate: 60 mm, garda la sol (vehicul încărcat): 100 mm. |
SISTEM DE FRÂNARE hidraulic, frână tip disc, tipul circuitului: X. ROȚI față: 195 / 45 R14, spate: 225 / 40 R14.
PERFORMANȚE viteză maximă: 220 km/h, 0 – 100 km/h: 10 sec. |
Actualizat: 03 martie 2020
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor - Ghid de acces -
Ghid de acces la Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor
UEFISCDI - Chestionar studenți
Informații studiul european EUROSTUDENT VIII În perioada următoare – martie-mai 2023 –, România va participa, prin Ministerul Educației, pentru a șasea oar...
CARTA_UNSTPB - Consultare publică
Consultare publică CARTA UNSTPB Având în vedere prevederile Legii Învățământului Superior și în spiritul transparenței decizionale și asumării responsabi...
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Taxe de școlarizare indexate – Centrul Universitar Pitești
Taxe de școlarizare indexate Taxele se pot plăti și cu cardul
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței instituționale”, Cod p
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței inst...