Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Logo incredere
Instituție de învățământ superior cu grad de încredere ridicat Logo ARACIS
Româna English Français

Serviciul Intern de Prevenire ÅŸi ProtecÅ£ie este subordonat Directorului General Administrativ È™i îndeplineÅŸte atribuÅ£ii, sarcini ÅŸi responsabilităţi în domeniul securităţii ÅŸi sănătăţii în muncă, respectiv:

 

  • identificarea pericolelor ÅŸi evaluarea riscurilor pentru fiecare componentă a sistemului de muncă; 
  • elaborarea, monitorizarea ÅŸi actualizarea  planului de prevenire ÅŸi protecÅ£ie;
  • elaborarea de instrucÅ£iuni proprii pentru completarea ÅŸi/sau aplicarea reglementărilor de securitate ÅŸi sănătate în muncă, Å£inând seama de particularităţile activităţilor, ale locurilor de muncă/posturilor de lucru, ÅŸi asigurarea difuzării acestora după ce au fost aprobate de către conducere;         
  • efectuarea de verificări privind însuÅŸirea ÅŸi aplicarea de către toÅ£i salariaÅ£ii a măsurilor prevăzute în planul de prevenire ÅŸi protecÅ£ie, a instrucÅ£iunilor proprii, precum ÅŸi a atribuÅ£iilor ÅŸi responsabilităţilor ce le revin în domeniul securităţii ÅŸi sănătăţii în muncă stabilite prin fiÅŸa postului;
  • elaborarea tematiciilor pentru toate fazele de instruire, stabilirea, în scris, a periodicităţii instruirii adecvate pentru fiecare loc de muncă în instrucÅ£iunile proprii, asigurarea informării ÅŸi instruirii lucrătorilor în domeniul securităţii ÅŸi sănătăţii în muncă ÅŸi verificarea însuÅŸirii ÅŸi aplicării de către lucrători a informaÅ£iilor primate;
  • stabilirea zonelor care necesită semnalizare de securitate ÅŸi sănătate în muncă, stabilirea tipului de semnalizare necesar ÅŸi realizarea amplasării;
  • realizarea evidenÅ£ei echipamentelor de muncă ÅŸi urmărirea verificărilor periodice a acestora; 
  • urmărirea întreÅ£inerii, manipulării ÅŸi depozitării adecvate a echipamentelor individuale de protecÅ£ie ÅŸi a înlocuirii lor la termenele stabilite;
  • asigurarea îndrumării activităţii de securitate a muncii, prin comunicarea legislaÅ£iei în domeniu ÅŸi punerea la dispoziÅ£ie a fiÅŸelor individuale pentru instruire, ÅŸefilor structurilor din cadrul universităţii;
  • întocmirea documentaÅ£iei solicitate de către unităţi specializate pentru efectuarea de expertize sau determinări de noxe la locurile de muncă din cadrul universităţii;
  • însoÅ£irea reprezentanÅ£ilor Inspectoratului Teritorial de Muncă, în controalele pe care aceÅŸtia le întreprind în cadrul Universităţii din PiteÅŸti, pe linie de securitate ÅŸi sănătate în muncă;
  • informarea ÅŸefului ierarhic superior, precum ÅŸi a ÅŸefilor sectoarelor controlate, despre măsurile consemnate în procesele verbale de control;
  • elaborarea rapoartelor privind accidentele de muncă suferite de lucrătorii din universitate;
  • informarea conducerii universităţii ÅŸi a Inspectoratului Teritorial de Muncă ArgeÅŸ despre orice accident survenit;
  • urmărirea realizării măsurilor dispuse de către inspectorii de muncă, cu prilejul vizitelor de control ÅŸi al cercetării evenimentelor;
  • participarea la cercetarea accidentului împreună cu comisia desemnată de conducerea universităţii;

 

Responsabilul Serviciului Intern de Prevenire ÅŸi ProtecÅ£ie întocmeÈ™te graficul săptămânal de activități pentru întreg personalul din subordine È™i îl prezintă, în ziua de luni următoare săptămânii de raportare,  Directorului General Administrativ pentru validarea pontajului.

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.