Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Logo incredere
Instituție de învățământ superior cu grad de încredere ridicat Logo ARACIS
Româna English Français

Formula 1 a avut un echivalent pentru țările socialiste din Europa de Est. Aceasta competitie se numea Formula Easter si reprezenta un fel de "Cupa Pacii si a Prieteniei" la care participau tarile RDG, URSS, Cehoslovacia, Polonia, Bulgaria, Ungaria si Romania. Aceasta formula se mai numea si Formula E 1300, pentru că vehiculele participante trebuiau sa aibă un motor de maximum 1300 cm3, capacitate ce a fost ulterior mărită la 1600 cm3, după anii '90. Astfel, Formula Easter a fost o competitie internationala de motorsport ce s-a desfășurat intre anii 1980 și 1990. Vehiculele participante aveau un singur loc. La competiție a participat și România, atât ca și țară gazdă, cât și cu piloți. Interesant este faptul ca monoposturile care luau startul erau fabricate 100% in țara noastră. Astfel, este de cunoscut faptul că inginerii din Romania au realizat vehicule veritabile de curse, extrem de competitive, pentru anii '80 - '90. Etapele din cadrul Formulei Easter s-au desfasurat in mai multe orase, printre care: Most (Cehia), Kielce (Polonia), Riga (Letonia), Schleiz (Germania), Albena (Bulgaria), Mogyorod Hungaroring (Ungaria), Poznan (Polonia), Resita (Romania) si Galati (Romania). În România au avut loc 5 etape de Formula Easter, 4 la Resita si una singura la Galati. Conform spuselor pilotului argeșean Gheorghe CIOACĂ (fost ing. laborant în cadrul DAT – FMT la Universitatea din Pitești), care a participat la mai multe etape de Formula Easter, monopostul său avea urmatoarele specificatii: "Vehiculul avea cutia de viteze de Dacia 1300,  amortizoarele, de Dacia, au fost modificate. Monopostul Easter dispunea de o  cutie de Dacia 1300 in 5 trepte, modificata din punct de vedere rapoarte de transmitere si grup conic, iar sasiul a fost conceput la UCM Resita pentru a primi un motor de Dacia 1400 cm3, ulterior motor Lada 1600 , 80 CP, 9000 rot/min". Actualmentevehiculul (v. foto) dispune de un motor de 1400 cm3, grație sprijinului oferit de grupul DACIA RENAULT și a fost restaurat/modificat și adus în stare de perfectă funcționare de o echipă de studenți inimoși de la programele de studii AR si ITT. 

 

  

 

 

 

Restaurare & modificare GMP:

Alexandru CHIRIȚESCU, inginer AR UPIT promoția 2013, Nicolae Albu, inginer AR UPIT promoția 2013, Gheorghe LEAȘU, inginer ITT UPIT promoția 2018, Mădălin DELCĂ, inginer AR UPIT promoția 2018.

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.