PREAMBUL
Poziționarea strategică a Universității din Pitești în raport cu tendințele globale, dar și cu particularitățile zonale/regionale constituie o constantă managerială a actualei echipe, punctată explicit prin criterii și indicatori de performanță (C. 2.2 Adaptarea ofertei educaționale la cerințele pieței din regiune; C.2.3 Promovarea de noi programe de studii (LMD) cu rezonanță pe piața socio-economică din regiune; C.3.2 Elaborarea de programe de formare profesională adaptate regiunii și posibilităților UPIT; C.4.3 Orientarea cercetării UPIT către nevoile imediate ale mediului socio-economic din regiune). Acestora li se adaugă alte câteva repere special concepute pe direcția dezvoltării serviciilor culturale și sportive (criteriile C5.1 și C5.2 din Anexa 1), respectiv pe reintegrarea cu mediul socio-economic local și regional (criteriile C6.1 – C6.5).
Promovând o cultură instituțională subsumată statutului academic – atitudini publice, respect, diplomație, protocol, performanță, inovație, incluziune socială -, Universitatea din Pitești își propune să devină un furnizor dinamic de servicii integrate pentru comunitate.
OBIECTIVE GENERALE ȘI OPERAȚIONALE
Obiectivele generale: dezvoltarea de servicii complexe și diversificate destinate mediului economic, social, cultural, societății civile, administrației publice, prin valorificarea capitalului de competență și expertiză al UPIT; implicarea activă a universității în comunitate prin inițierea și gestionarea unui forum de dezbatere a problematicii specifice arealului deservit de UPIT, inclusiv prin programe gen CSR (Corporate Social Responsibility); îmbunătățirea statutului UPIT de furnizor central de cultură și educație pentru zona Sud Muntenia.
Obiectivele operaționale și activitățile specifice:
- Intrarea UPIT pe piața serviciilor culturale, sociale, sportive; organizarea unor structuri de tip club, centru de recreere, care să transpună în practică oferta de servicii a UPIT; organizarea unor evenimente cultural-sportive de anvergură în parteneriat cu autoritățile locale (festivaluri, târguri, expoziții, competiții de masă etc.);
- Creșterea eficienței practicii de specialitate și diversificarea ofertei;
- Îmbunătățirea condițiilor de studiu, cazare, masă, petrecere a timpului liber în campusurile UPIT;
- Consolidarea relației cu mediul pre-universitar și valorificarea parteneriatelor cu ISJ-urile zonale prin crearea grupelor de excelență.
- Restabilirea locului UPIT între actorii de top ai regiunii.
- Crearea brand-ului UPIT ca marcă identitară în concernul instituțiilor cu profil asemănător/furnizorilor de servicii educaționale, culturale, sportive.
- Accederea în diverse structuri locale și regionale care definesc comunitatea. Participarea prin reprezentanți în forurile de decizie locale și regionale.
STRUCTURI FUNCȚIONALE/COMPARTIMENTE
Conform organigramei UPIT din ianuarie 2017, Prorectorul pentru relația cu studenții, absolvenții și mediul socio-economic coordonează activitatea următoarelor entități:
- Centrul pentru Activități Sociale (CAS)
- Centrul pentru colaborare cu mediul socio-economic (CCMSE)
- Centrul pentru consiliere și orientare în carieră (CCOC)
- Biroul Relații publice și registratură (BRPR)
- Editura și Atelierul de multiplicare (EUP)
- Serviciul Bibliotecă (BUP)
Extras din Carta UPIT, Art. 7 (Viziune, misiune şi obiective, norme şi valori):
- Viziunea Universităţii din Piteşti este de a excela ca instituție de educaţie şi cercetare ştiinţifică modernă şi dinamică, bazată pe competitivitate şi calitate, activă şi integrată în comunitatea locală, regională, naţională şi în Spaţiul European al Ȋnvăţământului Superior.
- Misiune şi obiective. Universitatea din Piteşti promovează şi dezvoltă parteneriate la nivel local, regional şi naţional în scopul rezolvării problemelor comunităţii şi creşterii vizibilităţii şi prestigiului.
- Norme şi valori a. Misiunea şi obiectivele asumate de Universitatea din Piteşti sunt fundamentate pe următoarele norme: • calitate şi profesionalism în educație, cercetare și administrație • sustenabilitate şi realism în proiectarea obiectivelor • responsabilitate şi implicare în realizarea sarcinilor • orientare spre nevoile comunităţii locale și regionale • transparenţă şi eficienţă managerială şi financiară • consultarea comunităţii universitare în luarea deciziilor b. Valorile care definesc Universitatea din Pitești sunt: excelență, inovare, implicare, dinamism, interdisciplinaritate, dialog intercultural, profesionalism, vizibilitate naţională şi internaţională, etică și responsabilitate.
Extras din ROF – UPIT, Art. 20
Atribuțiile prorectorului pentru relaţia cu studenţii, absolvenţii şi mediul socio-economic:
- elaborarea şi coordonarea strategiei de organizare şi funcţionare a centrelor-suport;
- cooperarea cu organismele studențești;
- facilitarea desfășurării activităţilor studenţeşti în Universitate;
- dezvoltarea de parteneriate cu mediul economic şi sectorul public;
- alte atribuţii stabilite prin fişa postului.
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
PARTENERIAT ÎNTRE UNIVERSITATEA DIN PITEȘTI, S.C. CARIERĂ FEROVIARĂ și S.C. CLUB FEROVIAR
Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor - Ghid de acces -
Ghid de acces la Biblioteca Digitală a Universității din Pitești Bibliografii în format digital – un nou serviciu online oferit utilizatorilor
UEFISCDI - Chestionar studenți
Informații studiul european EUROSTUDENT VIII În perioada următoare – martie-mai 2023 –, România va participa, prin Ministerul Educației, pentru a șasea oar...
CARTA_UNSTPB - Consultare publică
Consultare publică CARTA UNSTPB Având în vedere prevederile Legii Învățământului Superior și în spiritul transparenței decizionale și asumării responsabi...
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Informare privind Analiza de piață COM/DG RTD împreuna cu Banca Europeana de Investiții
Taxe de școlarizare indexate – Centrul Universitar Pitești
Taxe de școlarizare indexate Taxele se pot plăti și cu cardul
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței instituționale”, Cod p
A început procesul de selecție a grupului țintă (GT3) în cadrul proiectului ”Universitatea 4.0 – universitate deschisă și conectată pentru creșterea rezilienței inst...