Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Logo incredere
Instituție de învățământ superior cu grad de încredere ridicat Logo ARACIS
Româna English Français

 

Universitatea din Piteşti lansează invitaţia participării în cadrul proiectului

Activităţi şi măsuri integrate pentru susţinerea studenţilor în procesul tranziţiei de la şcoală la piaţa muncii în condiţii de nediscriminare şi incluziune socială

Codul proiectului: 106731

Universitatea din Pitești implementează în perioada iulie 2018-februarie 2020 proiectul finanțat din fonduri europene având următoarele caracteristici:

 Codul proiectului: 106731

Titlul proiectuluiActivităţi şi măsuri integrate pentru susţinerea studenţilor în procesul tranziţiei de la şcoală la piaţa muncii în condiţii de nediscriminare şi incluziune socială Finanțator: FONDUL SOCIAL EUROPEANprin Programul Operaţional Capital Uman (2014-2020).

Beneficiar: Universitatea din Pitești (UPIT)

Partener: Asociația Oamenilor de Afaceri Argeș (AOA)

Manager proiect: Prof.univ.dr. Mihaela DIACONU

Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea și implementarea de activități integrate pe bază de parteneriat activ cu reprezentanții mediului privat din sectoarele economice cu potențial competitiv, definite conform SNC, cu scopul facilitării inserției pe piața muncii a studenților înmatriculați în sistemul național de învățământ superior, în condiții de echitate și nediscriminare, prin consiliere și orientare profesională, stagii de pregătire practica, integrare și dezvoltare curriculară, soluții inovatoare TIC de tipul comunităților de practică online și promovarea dialogului cu partenerii sociali în vederea îmbunătățirii ofertei de stagii de practică.

Pentru buna implementare a proiectului, Universitatea din Pitești caută parteneri de practică care, pe bază de parteneriat, să contribuie la atingerea obiectivului specific OS2 - Consolidarea și dezvoltarea parteneriatelor pe termen lung între universitatea solicitanta și partenerii de practică din sectoarele economice cu potențial competitiv, pentru formarea competențelor practice ale celor 208 studenți, respectiv pentru identificarea și implementarea unor măsuri concrete privind ocuparea acestora.

Rolul partenerilor în cadrul implementării proiectului este acela de a asigura pregătirea practică a studenților conform planurilor de învățământ aferente programelor de studii.

Pot participa în cadrul procesului de selecție companii și asociații care îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:

-          au  capacitatea să asigure desfășurarea stagiilor de practică în conformitate cu Lg. nr.258 din 2007, Ordinului M.E.C.T. nr. 3955/2009 și cu reglementările interne UPIT;

-          au capacitatea de a primi în practică cel puțin o grupă de 8 studenți din cadrul unui program de studii;

-          pot asigura condiții optime pentru desfășurarea stagiului de practică (dispun de infrastructură și dotări corespunzătoare);

-          dispun de personal calificat compatibil cu domeniul de studii al studenților practicanți;

-          pot aloca un tutore de practică cu experiență în domeniul coordonat pentru îndrumarea studenților practicanți;

-          au o structură organizatorică care să permită încadrarea studenților practicanți într-un departament / birou / serviciu specializat în conformitate cu domeniul de pregătire academică al acestora;

-          doresc să se angajeze în relații de colaborare cu Universitatea din Pitești pentru o perioada de minim 2 (doi) ani universitari (2019-2021).

Organizațiile interesate pot aplica prin transmiterea scrisorii de intenție (conform modelului atașat) în format electronic la adresa pandelica.amalia@yahoo.com sau prin depunerea acesteia la sediul Universității din Pitești din Strada Târgu din Vale, nr.1, 110040, Pitești, Argeș. Candidaturile se primesc zilnic în perioada 1 noiembrie – 20 noiembrie.

Pentru infamații suplimentare vă puteți adresa expertului responsabil cu activitatea de selecție a partenerilor de practică.

DOWNLOAD MODEL SCRISOARE DE INTENTIE


Activități și măsuri integrate pentru susținerea studenților in procesul de tranziției de la școală la piața muncii în condiții de nediscriminare și incluziune socială Codul proiectului: 106731

VALOARE TOTALĂ PROIECT -1.851096,81 lei

VALOARE ELIGIBILĂ NERAMBURSABILĂ- 1.573432,28 lei

VALOARE ELIGIBILĂ NERAMBURSABILĂ DIN BUGETUL NAȚIONAL- 246.301,42

VALOARE CO_FINANȚARE ELIGIBILĂ A UPIT- 31363,11 lei

  

Obiectivul proiectului:

Obiectivul general (OG) al proiectului este: Dezvoltarea si implementarea de activitati si masuri integrate pe baza de parteneriat activ cu reprezentantii mediului economic din sectoarele economice cu potențial competitiv, definite conform SNC, cu scopul facilitarii insertiei pe piata muncii a studentilor inmatricultati in sistemul national de invatamant superior, in conditii de egalitate de sanse si nediscriminare, prin consiliere și orientare profesională, stagii de pregatire practica, solutii inovatoare TIC de tipul comunitatilor de practica online si nod informational si de comunicare, respectiv prin imbunatatirea ofertei de stagii de practica/internship, integrare si dezvoltare curriculara. Obiectivul general al proiectului se inscrie in obiectivul major al Programul Operațional Capital Uman (POCU) 2014-2020, contribuind la dezvoltarea resurselor umane din regiunea Sud-Muntenia prin formarea competentelor practice pentru un numar de 208 de studenti inmatriculati la 8 programe de studii de licenta in cadrul universitatii solicitante, care sa conduca la cresterea ocuparii in arealul de localizare a proiectului. De asemenea, prin obiectivul general, proiectul contribuie la atingerea obiectivul specific 6.13, al Axei prioritare 6 – Educaţie şi competenţe, vizand facilitarea tranzitiei de la educatie la piata muncii pentru un numar de 208 studenti si consolidarea pregatirii practice a acestora prin stransa colaborare si interactiune cu mediul socio-economic. In acest sens, prin obiectivul general definit, un accent deosebit este pus pe parteneriatul activ intre potentialii angajatori si universitatea solicitanta, fiind urmarita atat consolidarea parteneriatelor existente, cat si dezvoltarea de noi parteneriate pe termen lung cu reprezentantii mediului economic din sectoarele economice cu potențial competitiv, dar si pe implementarea unor masuri concrete privind ocuparea tinerilor din grupul tinta in colaborare cu acesti parteneri. Prin obiectivul general al proiectului sunt vizate temele secundare FSE, definite in cadrul Axei Prioritare 6/ PI 10.iv.Astfel sunt prevazute activitati referitoare la utilizarea solutiilor inovatoare TIC pentru dezvoltarea de comunitati de practica online si formarea competentelor digitale. De asemenea, sunt prevazute masuri de inovare sociala.Acestea se refera la cresterea ofertei de stagii de practica/internship prin dezvoltarea curriculara la nivelul celor 8 programe de licenta in vederea imbunatatirii componentei practice a ofertelor curriculare, cu implicarea activa a partenerilor sociali si studentilor grupului tinta. Prin obiectivul general urmarit, proiectul va avea un impact major, pe termen lung, asupra grupului tinta al proiectului conducand la cresterea numarului absolventilor care au un loc de munca stabil si durabil ca urmare a asistarii lor prin activitatile si masurile integrate din cadrul proiectului. Astfel, prin serviciile de consiliere si orientare profesionala, studentii isi vor putea identifica mai usor valentele profesionale, vor putea sa se autocunoasca si sa se orienteze mai usor catre domenii educationale si/sau domenii economice /meserii. Prin interactiunea directa cu angajatorii si cu un loc de munca, in cadrul stagiilor de practica, sub dubla indrumare (tutore si coordonator), studentii vor avea contact direct cu realitatea din domeniul in care se pregatesc in cadrul studiilor universitare, vor intelege si se vor adapta mai rapid la nevoile si cerintele angajatorilor, nevoi care, de multe ori, impun insusirea de tehnologii noi, utilizarea de echipamente moderne si identificarea de utilizari diferite ale dotarilor existene. De asemenea, studentii se vor familiariza cu limbajul, operatiile, procesele si provocarile specifice domeniului in care se pregatesc si vor exersa rezolvarea unor probleme, gasirea unor solutii, lucrul in echipa intr-o subdiviziune organizatorica specializata (departament / compartiment / birou / serviciu), comunicarea la locul de munca si interfunctionala. Studentii vor intelege modul de comunicare, fluxul documentelor, vor invata sa delege si sa isi asume responsabilitati, ceea ce va conduce la cresterea relevantei cunostintelor teoretice dobandite in timpul anilor de studii universitare, respectiv la dezvoltarea competentelor practice necesare insertiei pe piata muncii. Ulterior efectuarii stagiilor de practica, studentii grupului tinta vor beneficia de campanii de constentizare a oportunitatilor, tendintelor si posibilitatilor actuale oferite de piata muncii in diferite sectoare economice si diferite companii / meserii pentru pregatirea tranzitiei acestora catre viata reala (un loc de munca). Prin aceste campanii studentii din grupul tinta vor invata cum sa identifice oferta de locuri de munca disponibila intr-un anumit domeniu de interes si cum sa aplice pentru un potential loc de munca. Prin intermediul portalului informatic dezvoltat in cadrul proiectului studentii vor interactiona in mediul online cu potentiali angajatori, prin constituirea de comunitati de practica online pe domenii, acest lucru conducand la identificarea unor noi oportunitati de efectuare a stagiilor de practica/internship, respectiv de angajare. Prin portalul informatic se urmareste sa fie dezvoltata o retea virtuală colaborativă cu facilități de comunicare si informare, intre universitate și reprezentantii mediului socio-economic, care va reprezenta o modalitate dinamică si flexibila de conectare a studentilor din grupul tinta cu angajatorii. De asemenea, prin portalul informatic studentii vor avea acces la o biblioteca online de proiecte elaborate in urma efectuarii stagiilor de practica, ca baza de documentare si resursa de invatare pentru transferul de experienta intre studentii grupului tinta. In cadrul laboatorului INSERT_HUB, dotat cu facilitati TIC si de comunicare online, studentii grupului tinta vor beneficia de sesiuni de formare a competentelor TIC si vor utiliza infrastructura ca nod informational si de comunicare cu partenerii de practica in timpul efectuarii stagiilor de practica, dar si dupa finalizarea stagiilor, in vederea accesarii masurilor de crestere a angajabilitatii acestora prin desfasurarea de conferinte, sesiunui de formare si de lucru, interviuri de angajare online etc. Un avantaj important al studentilor din grupul tinta vizeaza cresterea accesului acestora la o oferta de stagii de practica diversificata, astfel incat, acestia sa beneficieze de formare practica pentru o perioada mai lunga de timp, in afara practicii de specialitate prevazuta in planurile de invatamant aferente programelor de studii. In acest scop studentii grupului tinta vor putea participa in cadrul celor 8 targuri de stagii de practica/ internship care se vor organiza si desfasura pentru fiecare domeniu de studii de licenta vizat in cadrul proiectului. Prin integrare si dezvoltare curriculara pe baza unei metode inovatoare de implicare activă a grupurilor interesate (feedback la 360 grade: partenerii sociali, studentii grupului tinta si responsabilii ECTS ai programelor de studii de licenta vizate) se va realiza imbunatatirea componentei practice a ofertelor curriculare pentru 8 domenii de licenta, ceea ce va conduce la o mai buna pregatire practica a studentilor, baza a integrarii rapide si direct productive la un viitor loc de munca, acest lucru reprezentand o cerinta importanta a angajatorilor. In consecinta, efectul pozitiv major al proiectului pe termen lung este dat de pregatirea si asistarea viitorilor absolventi prin activitati si masuri integrate pentru insertia rapida a acestora pe piata muncii, adaptarea rapida si direct productiva la un loc de munca. Avand in vedere faptul ca studentii din cadrul grupului tinta se vor autocunoaste si vor fi asistati in managementul propriei cariere, vor fi mai bine informati, vor constientiza mai bine oportunitatile existente pe piata muncii, vor dobandi noi abilitati si competente atat practice cat si TIC prin pregatirea la un potential loc de munca si prin accesarea si utilizarea portalului informatic / laboratorului INSERT_HUB.Studentii grupului tinta vor beneficia de masuri care sa conduca la cresterea angajabilitatii lor, vor interactiona direct sau online cu angajatorii, vor avea acces la ofertele de locuri de munca si stagii de practica / internship, proiectul contribuind la cresterea gradului de ocupare a absolventilor din regiunea Sud-Muntenia.

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

OS1. Informarea si constientizarea studentilor cu privire la oportunitatile oferite de proiect si de piata muncii, in conditii de egalitate de sanse si nediscriminare, pentru recrutarea grupului tinta si pentru pregatirea intrarii lor pe piata muncii, prin campanii desfasurate la nivelul a 8 programe de studii de licenta.

OS2. Consolidarea si dezvoltarea a min. 8 parteneriate pe termen lung intre solicitant si partenerii de practica din sectoarele economice cu potențial competitiv, pentru formarea competentelor practice ale celor 208 studenti si pentru identificarea si implementarea unor masuri concrete privind ocupartea acestora.

OS3. Dezvoltarea perspectivelor de cariera prin activitatea de orientare si consiliere profesionala a 208 studenti axate pe dobandirea de competente care raspund necesitatilor pietei muncii, in vederea facilitarii tranzitiei de la educatie la piata muncii.

OS4. Dezvoltarea competentelor practice si a spiritului competitiv pentru 208 de studenti prin stagii de pregatire practica, organizate in conformitate cu legislatia in vigoare, planurile de invatamant si structura anului universitar si prin desfasurarea unei competitii studentesti.

OS5. Cresterea interactiunii student-angajator utilizand solutii inovatoare TIC de tip portal informatic care sa includa comunitati de practica pentru 8 domenii de studii, formarea competentelor TIC si crearea unui nod informational si de comunicare online de tipul laborator INSERT_HUB.

OS6. Implementarea de masuri de inovare socială pentru cresterea ofertei de stagii de practica si imbunatatirea componentei practice a ofertelor curriculare in 8 domenii de studii, pe baza de feedback la 360° si benchmarking la nivel national si european.

 

ACTIVITĂȚI

A1. Activitati de management al proiectului

A2. Organizarea si desfasurarea de campanii de informare si constientizare cu privire la oportunitatile oferite prin proiect si oportunitatile oferite de piata muncii, in conditii de  nediscriminare si egalitate de sanse, in vederea facilitarii tranzitiei de la educatie la piata muncii, respectiv pentru recrutarea  grupului tinta

A2.1. Proiectarea si desfasurarea campaniilor de informare pentru recrutarea grupului tinta, respectiv a campaniilor de constientizare si sesiunilor de informare: "Cu totii la fel!" si "Oportunitati si sanse egale pe piata muncii!".

A2.2. Recrutarea, selectia si monitorizarea grupului tinta al proiectului

A3. Activitati de dezvoltare si monitorizare a relatiilor cu partenerii de practica selectati din sectoarele economice cu potential competitiv identificate conform SNC.

A3.1. Dezvoltarea si monitorizarea relatiilor cu partenerii de practica, respectiv generarea de bune practici.

A3.2. Organizarea si desfasurarea de sesiuni de lucru si de activitati suport pentru tutori in vederea realizarii in bune conditii a practicii de specialitate si generarea de bune practici

A4. Activitati de organizare si furnizare a serviciilor de consiliere si orientare profesionala a studentilor din cadrul grupului tinta în vederea dobandirii de competente care raspund necesitatilor pietei muncii.

A4.1. Dezvoltarea instrumentelor de lucru, planificarea si monitorizarea activitatilor de consiliere si orientare profesionala, elaborarea si diseminarea unui ghid de consiliere in cariera.

A4.2. Furnizarea serviciilor de consiliere si orientare profesionala.

A5. Activitati de organizare, desfasurare, monitorizare si evaluare a stagiilor de pregatire practica.

A5.1. Activitati de coordonare, monitorizare si evaluare a stagiilor de practica, respectiv generarea de bune practici.

A5.2.  Elaborarea, validarea si revizuirea instrumentelor suport necesare desfasurarii,  monitorizarii si evaluarii stagiilor de practica

A5.3. Desfasurarea stagiilor de practica in  conform Lg. nr.258 din 2007 şi cu Ordinului M.E.C.T. nr. 3955/2009 si desfasurarea unei competitii pentru studentii care au finalizat stragii de practica

A6. Dezvoltarea si mentenanta unui portal informatic care sa integreze comunitati de practica on-line pentru 8 domenii de licenta si formarea competentelor TIC necesare accesarii si utilizarii portalului de catre studenti (Tema secundară - 05).

A6.1. Activitati de coodonare si monitorizare a dezvoltarii comunitatilor de practica on-line.

A6.2. Analiza, proiectarea, dezvoltarea si mentenata portalului informatic, integrarea on-line a comunitatilor de practica si formarea competentelor TIC

A6.3. Proiectarea si constituirea comunitatilor de practica on-line, a metodologiei de  lucru si dezvoltarea parteneriatelor cu angajatorii.

A7. Pilotarea unui program de solutii integrate de imbunatatire  a ofertei de stagii de practica si  de dezvoltare a componentei practice a ofertelor curriculare pe baza de feedback la 360° pentru 8 domenii de studii de licenta (Tema secundară - 02).

A7.1. Imbunatatirea ofertei de stagii de practica prin desfasurarea a 8 targuri organizate la nivelul domeniilor de studii de licenta vizate in cadrul proiectului

A7.2. Activitati de corelare a stagiilor de practica cu  nevoile actuale si viitoare ale pietei muncii desfasurate prin intermediul a 8 focus-grupuri si analiza de benchmarking a modelelor de referinta nationale si la nivelul Uniunii Europene.

A7.3. Integrarea si dezvoltarea curriculara la nivelul celor 8 domenii de studii de licenta, pentru imbunatatirea componentei practice a ofertelor curriculare.

 


 

 

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.