Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Universitatea Națională
de Știință și Tehnologie
POLITEHNICA București

Logo incredere
Instituție de învățământ superior cu grad de încredere ridicat Logo ARACIS
Româna English Français

CAPITOLUL I - DENUMIREA, SEDIUL, DURATA

Articolul 1. Denumirea

”FUNDAÈšIA UNIVERSITARÄ‚ PITEȘTI” - persoană juridică, fără scop patrimonial, apolitică, neguvernamentală, înfiinÈ›ată în baza Legii nr. 21 din 6 februarie 1924, cu modificările corespunzătoare, în conformitate cu OrdonanÈ›ele Guvernamentale nr. 26/0.01.2000 È™i nr. 37/200.

Articolul 2. Sediul

Sediul FundaÈ›iei se află în România, Municipiul PiteÈ™ti, str. Târgu din Vale nr.1, Rectorat, sala 8.

Articolul 3.-Durata de funcționare

Durata de funcționarea a Fundației este nelimitată.

CAPITOLUL II - SCOPUL ȘI OBIECTIVELE FUNDAȚIEI

 

Articolul 4.- Scopul

Scopul este de a sprijini È™i diversifica învățământul preuniversitar, universitar È™i alte programe de formare din diferite domenii de activitate.

 

Articolul 5.- Obiectul de activitate al fundației

a) - susținerea și promovarea imaginii Universității din Pitești;

b) -susÈ›inerea È™i promovarea activităților È™tiinÈ›ifice, culturale È™i sportive desfășurate în Universitatea din PiteÈ™ti;

c) - organizarea de simpozioane, conferințe, mese rotunde, activități culturale, sportive etc.;

d) - înfiinÈ›area de aÈ™ezăminte culturale È™i È™tiinÈ›ifice;

e) - editare, tipărire, multiplicare și difuzare de publicații științifice și culturale;

f) - armonizarea, perfecÈ›ionarea È™i reconversia forÈ›ei de muncă în raport cu cerinÈ›ele agenÈ›ilor economici È™i ale pieÈ›ei muncii;

g) -susÈ›inerea intereselor învățământului de toate gradele în faÈ›a organismelor guvernamentale È™i neguvernamentale È™i față de agenÈ›ii economici;

h) - susținerea și participarea la proiecte naționale și internaționale de cercetare științifică, culturală și sportivă;

i) –promovarea învățării pe tot parcursul vieÈ›ii È™i facilitarea accesului la informaÈ›ie prin furnizarea de programe de formare profesională în conformitate cu cerinÈ›ele de pe piaÈ›a muncii;

j) - promovarea unor proiecte cu finanțare europeană;

k) -colaborarea cu mediul economic È™i social, cu instituÈ›ii din È›ară È™i străinătate în diferite domenii de interes local È™i naÈ›ional.

 

 

Capitolul III - MEMBRII FUNDAÈšIEI

 

 

Articolul 6.

FundaÈ›ia Universitară PiteÈ™ti se compune din persoane fizice È™i/sau juridice, având calitatea de membri fondatori, membri, membri de onoare.

Pot deveni membri persoane fizice care parcurg procedura de admitere în FundaÈ›ie.

Pot fi admiși ca membri de onoare persoane fizice, reprezentanți ai unor organizații și instituții centrale și locale care aduc servicii Fundației. Membrii de onoare sunt propuși de Consiliul Director și validați de fondatori.

 

Articolul 7.- Procedura de admitere în fundaÈ›ie

Admiterea ca membru al Fundației se face pe bază de cerere scrisă adresată Președintelui Consiliului Director. Acesta prezintă cererea pentru analiză, dezbatere și aprobare Consiliului Director. Consiliul Director aprobă sau respinge cererea respectivă.

 

CAPITOLUL IV - DREPTURI ȘI ÎNDATORIRI ALE MEMBRILOR FUNDAÈšIEI

 

Articolul 8.Drepturi:

a) să aleagă È™i să fie ales în organele de conducere ale FundaÈ›iei;

b) să participe la activitățile Fundației, conform Statutului Fundației;

c) să propună, să realizeze È™i să finalizeze, cu sprijinul FundaÈ›iei, orice activitate în interesul acesteia;

d) să beneficieze de rezultatele tuturor activităților Fundației la care a contribuit nemijlocit.

 

Articolul 9.Îndatoriri:

a) să respecte Statutul Fundației ;

b) să respecte È™i să participe la îndeplinirea sarcinilor/hotărârilor ce îi revin, stabilite de Consiliul Director;

c) să nu aducă atingeri și prejudicii patrimoniului și imaginii Fundației.

 

Articolul 10.Excluderea

Calitatea de membru se pierde prin retragere sau excludere.

FundaÈ›ie este constituită pe bază de voluntariat. Un membru se poate retrage în orice moment din FundaÈ›ie, fără să suporte consecinÈ›e, prin informarea în scris a PreÈ™edintelui Consiliului Director.

Excluderea unui membru al FundaÈ›iei se face de către Consiliului Director, pe baza unui raport întocmit de un membru fondator sau un membru al Consiliului Director, în următoarele cazuri:

a) - încălcărilor prevederilor Statutului;

b) - condamnării pentru săvârÈ™irea unor fapte care intră sub incidenÈ›a Codului Penal;

c) - săvârÈ™irea unor fapte grave, constând în prejudicierea materială È™i morală a FundaÈ›iei;

d) - dacă nu participă efectiv la activitățile Fundației timp de 2 ani.

CAPITOLUL V - ANUL FINANCIAR. PATRIMONIUL

 

Articolul 11.

Anul financiar începe la 1 ianuarie È™i se termină la 31 decembrie.

 

Articolul 12. Patrimoniul Fundației

Patrimoniul Fundației se realizează prin:

a) - donații și sponsorizări;

b) - venituri realizate din activități proprii.

 

Articolul 13.

Toate vărsămintele efectuate către FundaÈ›ie rămân definitiv date È™i nu pot fi revendicate.

 

Articolul 14.

Activitatea Fundației se desfășoară pe baza bugetului anual de venituri și cheltuieli aprobat și/sau rectificat de Consiliului Director.

 

CAPITOLUL VI - CONDUCEREA FUNDAÈšIEI

 

Articolul 15. Consiliul director

Consiliul director este organul care coordonează și conduce activitatea Fundației, cu respectarea prevederilor legale și statutare.

Consiliul director se compune din 5 membri, aleși de fondatori pentru o perioadă de 2 ani, prin vot secret, cu majoritate simplă. Persoanele fizice și juridice care au calitatea de membri de onoare pot participa ca invitați la ședințele Consiliului director, fără drept de vot.

Pentru ducerea la îndeplinirea hotărârilor membrilor fondatori È™i a obiectivelor stabilite prin Statut, Consiliul director formează comisii de lucru pe domenii de activitate.

 

Articolul 16. Ședințele Consiliului director

Consiliul director se întruneÈ™te lunar sau ori de câte ori este nevoie, la iniÈ›iativa PreÈ™edintelui sau a majorității membrilor săi.

Consiliul director ia hotărâri cu majoritate simplă de voturi.

 

Articolul 17. Atribuțiile Consiliului director

Consiliul director are următoarele atribuții:

a) - conduce și coordonează activitatea Fundației;

b) – convoacă membrii fondatori la solicitarea a cel puÈ›in unei treimi din numărul acestora ;

c) - prezintă raport de activitate la solicitarea a cel puțin unei treimi din numărul membrilor fondatori;

d) - numeÈ™te comisii È™i coordonează activitatea acestora în vederea îndeplinirii hotărârilor membrilor fondatori sau a obiectivelor prevăzute în Statutul FundaÈ›iei;

e) - iniÈ›iază si realizează activități care vizează îndeplinirea obiectivelor stabilite prin Statutul FundaÈ›iei;

f) - numește și eliberează din funcție personalul tehnic și administrativ necesar desfășurării activităților din Fundație;

g) – membrii săi sunt reprezentanÈ›ii legali în È›ară È™i în străinătate ai FundaÈ›iei;

 

 

Articolul 18.

Rectorul Universității din Pitești este de drept Președinte onorific al Fundației.

 

Articolul 19. Componența Consiliului director

Consiliul director este format din Președinte, Vicepreședinte, Secretar și doi membri al Fundației, aleși prin vot secret de membrii fondatori ai Fundației.

CAPITOLUL VII - COMISIA DE CENZORI

 

Articolul 20. Comisia de cenzori

Comisia de cenzori este compusă din trei persoane, dintre care una este contabil expert autorizat. Comisia este aleasă de către fondatorii Fundației pe o perioadă de 2 ani.

Cenzorii pot fi aleși dintre membrii Fundației sau din afara ei. Membrii Consiliului director nu pot face parte din Comisia de cenzori.

 

Articolul 21.

Comisia de cenzori controlează activitatea economico-financiară a Fundației și urmărește respectarea legalității privind execuția bugetară.

 

Articolul 22.

Membrii Comisiei de cenzori nu pot îndeplini sarcini de conducere executivă a FundaÈ›iei.

 

Articolul 23.

Comisia de cenzori are obligația de a prezenta anual Consiliului director un raport asupra activității economico-financiare.

 

CAPITOLUL IX - CONTABILUL

 

Articolul 24.

Contabilul este numit de către Consiliul director și are următoarele atribuții:

a) - asigură înregistrarea în contabilitate, cronologic È™i sistematic, potrivit planului de conturi, normelor emise de Ministerul FinanÈ›elor È™i legislaÈ›iei în vigoare, a tuturor operaÈ›iunilor patrimoniale ale FundaÈ›iei;

b) - întocmeÈ™te semestrial situaÈ›ia contabilă a FundaÈ›iei È™i o prezintă Consiliului director;

c) - întocmeÈ™te È™i prezintă Consiliului director bilanÈ›ul financiar-contabil al FundaÈ›iei;

d) - răspunde conform legislaÈ›iei în vigoare de activitatea financiar-contabilă a FundaÈ›iei.

 

 

CAPITOLUL X - ORGANIZAREA INTERNÄ‚ A FUNDAÈšIEI

 

Articolul 25. Comisiile de lucru

Comisiile de lucru ale FundaÈ›iei sunt stabilite în funcÈ›ie de specificul fiecărei activități È™i sunt aprobate de Consiliul director al FundaÈ›iei.

 

CAPITOLUL XI - MODIFICAREA STATUTULUI

 

Articolul 26.

Modificarea Statutului se poate face numai de către fondatorii în viață, la propunerea Consiliului director, prin vot secret È™i cu o majoritate absolută de voturi.

 

CAPITOLUL XII - DIZOLVAREA ȘI LICHIDAREA FUNDAȚIEI

 

Articolul 27. Dizolvarea fundației

FundaÈ›ia se dizolvă: a) de drept; b) prin hotărârea judecătoriei.

FundaÈ›ia se dizolvă de drept prin imposibilitatea realizării scopului pentru care a fost constituită, precum È™i în situaÈ›ia imposibilității constituirii Consiliului director, dacă această situaÈ›ie durează mai mult de un an de la data la care, potrivit statutului, trebuia constituit.

Dizolvarea prin hotărâre judecătorească se realizează de judecătoria în a cărei circumscripÈ›ie se află sediul FundaÈ›iei, în condiÈ›iile art. 56 din OrdonanÈ›a Guvernului nr. 26/30.01.2000.

 

Articolul 28. Lichidarea fundației

Lichidarea Fundației se face cu respectarea dispozițiilor legale din Ordonanța Guvernului nr. 26/30.01.2000.

Întregul activ al FundaÈ›iei se va atribui, după lichidare, Universității din PiteÈ™ti sau unei alte fundaÈ›ii având un obiect de activitate similar sau apropiat celui al fundaÈ›iei lichidate, după cum va hotărî Consiliul director, cu respectarea prevederilor legii.

 

Notă:

 

  1. Prin majoritate simplă de voturi se înÈ›elege cel puÈ›in ½ din numărul de votanÈ›i prezenÈ›i plus un vot.

  2. Prin majoritate absolută se înÈ›elege cel puÈ›in ½ din numărul de votanÈ›i ai organului respectiv plus un vot. În cazul membrilor fondatori, prin vot absolut se înÈ›elege cel puÈ›in ½ din numărul de membri fondatori în viață, plus un vot.

Stiri
S.I.I.M.A.D.C.
Am uitat parola
Acest site foloseste "cookies" pentru a usura navigarea in site si numararea vizitatorilor intr-o perioada de timp. Prin continuarea utilizarii acestui site va dati acordul folosiri acestora. Multumim pentru intelegere. Apasati aici pentru mai multe informatii.